SŽDC: Přestavba a modernizace železničního uzlu Plzeň je v polovině

18.04.2017 21:49 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty zahájila přestavbu celého železničního uzlu Plzeň v roce 2011 přípravnou stavbou Průjezd uzlem Plzeň ve směru III. tranzitního železničního koridoru. Během ní stanice dostala nový podchod, který vyřešil bezbariérové přístupy na nástupiště a umožnil cestujícím snadněji přestupovat na městskou a regionální dopravu v ulicích Šumavská a Železniční.

SŽDC: Přestavba a modernizace železničního uzlu Plzeň je v polovině
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Modernizace železniční stanice je rozdělena na celkem pět samostatných staveb, které jsou mezi sebou technicky a ekonomicky provázány. Smyslem nákladné modernizace je uvést plzeňské nádraží do stavu, který odpovídá jeho významu a současným požadavkům na moderní cestování. Ukončení celého souboru staveb je při celkových investičních nákladech zhruba 6,3 miliardy korun naplánováno na rok 2022.

Železniční stanice Plzeň hlavní nádraží patří mezi významné železniční uzly v České republice. Ústí do něj celkem šest železničních tratí regionálního, celostátního i evropského významu. Tratě směrem od Prahy do Chebu, do Domažlic a také do Českých Budějovic jsou součástí evropské železniční sítě TEN-T. Ve směru z Prahy do Chebu je železniční uzel součástí III. tranzitního železničního koridoru (TŽK), který protíná Českou republiku od slovenských hranic (Mosty u Jablunkova) přes Ostravu, Olomouc, Pardubice a Prahu až ke státní hranici se Spolkovou republikou Německo (Cheb). Kromě uvedených tratí ústí do uzlu rovněž tratě ze směru Klatovy a Žatec.

Harmonogram přestavby uzlu byl sestaven tak, aby každá dílčí stavba tvořila samostatný funkční celek, který se může realizovat současně s dalšími stavbami či v jejich těsné časové návaznosti. Tímto způsobem se daří zkrátit celkovou dobu přestavby na možné minimum.

„Jsem rád, že se nám daří dodržovat předem stanovený časový harmonogram stavby. Určitě je to dobrá zpráva hlavně pro obyvatele Plzně i s ohledem na určité nepohodlí a dopravní komplikace, které sebou tak rozsáhlá stavba nutně nese. V případě, kdy by mezi jednotlivými etapami vznikaly velké časové prodlevy, by se celá modernizace také neúměrně prodražovala,“ říká náměstek pro modernizaci dráhy Ing. Mojmír Nejezchleb z generálního ředitelství SŽDC.

„Hlavním přínosem právě probíhající stavby je rekonstrukce jižní části plzeňského hlavního nádraží včetně nástupišť a přestavba mostů Mikulášská. Náročné práce v centru města, jež navíc musí brát zřetel na případné nevybuchlé letecké pumy z bombardování na konci II. světové války, důkladně prověřují odborné schopnosti našich pracovníků. Věřím, že pozitivní změny po dokončení stavby vynahradí veřejnosti dočasná omezení,“ říká za sdružení zhotovitelů Ing. Pavel Pilát, generální ředitel Metrostavu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jak chcete udržet české mediky ve zdravotnictví?

A nemyslíte, že tento problém, o kterém vy politici tak rádi mluvíte, se měl vyřešit už dávno? Co proto udělalo ANO? Vždyť dnes je realita takové, že je u nás víc doktorů cizinců než Čechů, aspoň já mám ten dojem.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna: Slavnostní spuštění největšího obráběcího stroje v Praze

22:31 Pražská strojírna: Slavnostní spuštění největšího obráběcího stroje v Praze

Primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda dnes v Pražské strojírně slavnostním stiskem tlačítka…