SŽDC: Přestavba mostů v Plzni míří do závěrečné etapy

31.08.2018 17:42 | Zprávy

Obousměrným zprůjezdněním Mikulášské ulice pro automobilovou a tramvajovou dopravu v pátek 31. srpna skončila další fáze investiční akce Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) s názvem Uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská.

SŽDC: Přestavba mostů v Plzni míří do závěrečné etapy
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Současně s významnou železniční stavbou došlo k výrazné modernizaci a rozšíření silniční komunikace, která probíhá pod oběma mosty, což pozitivně ovlivní plynulost i bezpečnost automobilové dopravy v této lokalitě.

„Pro moderní a rychlejší železniční dopravu je významná rekonstrukce chebského zhlaví a přestavba zmíněných mostů. Z pohledu cestujících je však nejdůležitější rekonstrukce nástupišť a jejich zastřešení, přístup na nástupiště včetně výtahů a eskalátorů a vybudování nového podchodu ve východní části nádraží,“ říká náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Nový severní most byl úspěšně uveden do provozu v závěru loňského roku, práce na odstranění jižního začaly letos v lednu. Oba mosty nepřetržitě sloužily provozu více než sto let, jejich staré ocelové konstrukce byly nahrazeny novými. Severní most je nyní tvořen dvěma samostatnými deskovými konstrukcemi z předpjatého betonu, jižní most tvoří desková ocelobetonová konstrukce se zabetonovanými ocelovými nosníky s komorovými opěrami. Díky rozšíření nové mostní konstrukce o 10 m na celkových 25 m se vytvořil prostor k rozšíření silniční komunikace. V návaznosti na stavební práce také probíhají činnosti spojené s modernizací technologií sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, rozvodů nízkého napětí, osvětlení a trakce. V prostoru přednádraží a Mikulášské ulice probíhají práce na výstavbě nových chodníků.

„Před hlavním vchodem do nádraží jsme nechali vybudovat parkoviště pro osobní auta o kapacitě 63 míst. V případě výluk v železniční dopravě poslouží pro parkování až šesti vozů náhradní autobusové dopravy,“ doplnil technický náměstek plzeňského primátora Pavel Šindelář.

„Díky důkladné přípravě, koordinaci a velkému nasazení se nám podařilo splnit další milník stavby. Pevně věříme, že zvládneme i poslední prosincový termín a celý projekt dokončíme včas. Velkým přínosem pro cestující bude též zkrácení jízdních časů na trati mezi Plzní a Prahou díky tunelům Ejpovice, které se otevřou veřejnosti ještě do konce letošního roku,“ zdůraznil Karel Volf, obchodní ředitel Metrostavu.

Nadále budou pokračovat stavební práce v jižní části plzeňského hlavního nádraží, kde bude probíhat výstavba nových nástupišť a jejich zastřešení, částí servisního a východního podchodu, technologických zařízení či rekonstrukce železničního spodku a svršku. Celkově by hlavní stavební práce měly skončit na přelomu listopadu a prosince letošního roku. Úplné dokončení se plánuje na první polovinu příštího roku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Drogy v dobách totality

16:14 Policie ČR: Drogy v dobách totality

Národní protidrogová centrála oslavila 33. výročí svého vzniku. Během slavnostního programu ředitel,…