Současně s významnou železniční stavbou došlo k výrazné modernizaci a rozšíření silniční komunikace, která probíhá pod oběma mosty, což pozitivně ovlivní plynulost i bezpečnost automobilové dopravy v této lokalitě.
„Pro moderní a rychlejší železniční dopravu je významná rekonstrukce chebského zhlaví a přestavba zmíněných mostů. Z pohledu cestujících je však nejdůležitější rekonstrukce nástupišť a jejich zastřešení, přístup na nástupiště včetně výtahů a eskalátorů a vybudování nového podchodu ve východní části nádraží,“ říká náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.
Nový severní most byl úspěšně uveden do provozu v závěru loňského roku, práce na odstranění jižního začaly letos v lednu. Oba mosty nepřetržitě sloužily provozu více než sto let, jejich staré ocelové konstrukce byly nahrazeny novými. Severní most je nyní tvořen dvěma samostatnými deskovými konstrukcemi z předpjatého betonu, jižní most tvoří desková ocelobetonová konstrukce se zabetonovanými ocelovými nosníky s komorovými opěrami. Díky rozšíření nové mostní konstrukce o 10 m na celkových 25 m se vytvořil prostor k rozšíření silniční komunikace. V návaznosti na stavební práce také probíhají činnosti spojené s modernizací technologií sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, rozvodů nízkého napětí, osvětlení a trakce. V prostoru přednádraží a Mikulášské ulice probíhají práce na výstavbě nových chodníků.
„Před hlavním vchodem do nádraží jsme nechali vybudovat parkoviště pro osobní auta o kapacitě 63 míst. V případě výluk v železniční dopravě poslouží pro parkování až šesti vozů náhradní autobusové dopravy,“ doplnil technický náměstek plzeňského primátora Pavel Šindelář.
„Díky důkladné přípravě, koordinaci a velkému nasazení se nám podařilo splnit další milník stavby. Pevně věříme, že zvládneme i poslední prosincový termín a celý projekt dokončíme včas. Velkým přínosem pro cestující bude též zkrácení jízdních časů na trati mezi Plzní a Prahou díky tunelům Ejpovice, které se otevřou veřejnosti ještě do konce letošního roku,“ zdůraznil Karel Volf, obchodní ředitel Metrostavu.
Nadále budou pokračovat stavební práce v jižní části plzeňského hlavního nádraží, kde bude probíhat výstavba nových nástupišť a jejich zastřešení, částí servisního a východního podchodu, technologických zařízení či rekonstrukce železničního spodku a svršku. Celkově by hlavní stavební práce měly skončit na přelomu listopadu a prosince letošního roku. Úplné dokončení se plánuje na první polovinu příštího roku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva