Elektrifikovanou jednokolejnou trať z Poříčan do Nymburka využívají v současnosti jak osobní vlaky mezi oběma zmíněnými stanicemi, tak i rychlíky z Prahy do Hradce Králové, resp. Trutnova. Kvůli přejezdům zabezpečeným donedávna výstražnými kříži musely opakovaně zpomalovat na 60 km/h. To se brzy změní díky realizaci čtyř stavebních akcí Správy železnic, které byly zahájeny vloni v srpnu. Jejich celkové investičními náklady dosahují souhrnné výše 79 milionů Kč.
Na celkem šesti úrovňových kříženích železnice s účelovými, zpravidla polními komunikacemi bylo vybudováno přejezdové zabezpečovací zařízení se světelnou a zvukovou signalizací. Zařízení se ovládá automaticky jízdou vlaků s využitím počítačů náprav. Spuštění signalizace na přejezdech odpovídá traťové rychlosti 100 km/h.
Všechna rekonstruovaná křížení získala nové přejezdové konstrukce, technologie zabezpečovacího zařízení se nachází v jednotlivých reléových domcích. Dálkové ovládání a indikace přejezdů jsou zapracovány do staničního zabezpečovacího zařízení v Sadské, kde také došlo k potřebné úpravě softwaru.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva