„Trať 231 plní důležitou roli především v pražské příměstské dopravě. V uplynulých desetiletích prošly dílčími úpravami některé stanice, poměrně čerstvou novinkou je nedávno dokončená celková rekonstrukce nádraží v Čelákovicích, kde mimo jiné vzniklo ostrovní nástupiště, na které je díky podchodům přístup z obou stran kolejí. V loňském roce také začala přestavba navazujícího úseku do Lysé nad Labem,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Generální ředitel společnosti Subterra Ondřej Fuchs k tomu dodává: „Stavba má pro nás mimořádný význam, zvláště v současné poněkud turbulentní době. Například v železniční stanici Praha-Vysočany budeme realizovat nejen železniční spodek a svršek, ale i provozní budovu a přeložky elektro. Najdou zde tedy uplatnění hned tři z našich čtyř divizí. Pražská lokace, kde budeme mít příležitost předvést naše moderní žluté stroje, je samozřejmě příjemným bonusem.“
Přestavbou projde úsek dlouhý téměř 15 kilometrů. Dosavadní maximální traťová rychlost 100 km/h se po instalaci ETCS zvýší až na 160 km/h. Velkou změnu dozná především stanice Praha-Vysočany, ve které stojí výpravní budova historicky uprostřed mezi dvěma původními tratěmi. Projekt počítá se změnou konfigurace kolejiště, celkem zde vzniknou dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště. Cestující se na ně dostanou díky kombinaci pevných schodišť, eskalátorů a výtahů. Nástupiště budou navíc propojena dalším podchodem z ulic Krátkého a bratří Dohalských. Stávající nádražní budova se zbourá, nahradí ji nová odbavovací hala, která vznikne v úrovni rozšířeného podchodu z Paříkovy ulice.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva