„Nejmodernějším systémem budou zabezpečeny hned tři traťové úseky: z Petrovic u Karviné do Bohumína v délce 14 km, z Bohumína do Přerova v délce 92 km a z Přerova po Břeclav (mimo) v délce 98 km. Celkem jde tedy o 204 km dlouhou trať, jejíž výběr vychází ze skutečnosti, že je kompletně pokrytá mobilní rádiovou sítí GSM-R. To spolu s ETCS vytváří kompaktní celek, který bude využitelný v celé evropské síti,“ uvádí k projektu náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.
Právě nekompatibilita jednotlivých národních zabezpečovacích systémů, která klade i vysoké nároky na vybavení hnacích vozidel, je dosavadní překážkou pro zvýšení efektivnosti železniční dopravy jak na vnitrostátní, tak na mezinárodní úrovni.
„Systém ETCS má postupně nahradit 20 různých a vzájemně neslučitelných národních systémů vlakového zabezpečovače a umožnit tak vedení vlaků po celém území Evropy bez nutnosti výměny hnacích vozidel na hranicích. Hlavním úkolem ETCS je zajištění bezpečnosti a aktivní zásah do řízení vlaku v případě selhání lidského činitele,“ upřesňuje praktické využití systému Zdeněk Chrdle, generální ředitel společnosti AŽD Praha, která bude zhotovitelem projektu, s jehož dokončením se počítá v květnu 2019.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva