SŽDC: Traťový úsek Beroun – Plzeň – Cheb pokrývá signál GSM-R

18.10.2016 18:31 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty zavedla digitální rádiový systém GSM-R podél přibližně 185 km dlouhého traťového úseku Beroun – Cheb. Slavnostní ukončení stavby proběhlo dnes v železniční stanici Plzeň hlavní nádraží.

SŽDC: Traťový úsek Beroun – Plzeň – Cheb pokrývá signál GSM-R
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„Výstavba sítě GSM-R je klíčová zejména z provozních důvodů, v konečném důsledku však její přínosy pocítí i cestující. Díky ní totiž dojde nejen ke zjednodušení železničního provozu, ale také  ke zvýšení bezpečnosti,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) je mezinárodní standard bezdrátové komunikace určený pro železniční aplikace. Díky realizaci projektu je významná část III. koridoru pokryta tímto signálem v kvalitě, která odpovídá mezinárodnímu standardu EIRENE (European Integrated Railway Radio Enhanced Network). To umožní v budoucnu nasadit zabezpečovací systém ETCS úrovně L2.

Hlavní náplní projektu byla výstavba základnových stanic, které zajišťují šíření signálu GSM-R podél uvedeného traťového úseku a spojení mezi uživatelem sítě a jejím centrálním spojovacím systémem. S rozšířením sítě GSM-R byla v odpovídajícím rozsahu rozšířena rovněž centrální spojovací a řídicí část systému. Doplněna byla také nezbytná pozemní telekomunikační infrastruktura. Podstatná část stavby je dokončena; výjimku tvoří úseky, na kterých v současné době probíhají další investiční akce, tedy Modernizace trati Rokycany – Plzeň a Uzel Plzeň, 1. stavba – přestavba pražského zhlaví.

Projekt zajistí mobilní telefonní a datovou komunikaci pro potřeby železničního provozu, tj. základní hlasovou komunikaci, komunikaci s jedoucími vozidly, zasílání textových zpráv, datové služby a dále aplikace pro vytváření speciálních uživatelských skupin.

Zhotovitelem stavby s názvem GSM-R III. koridor Beroun – Plzeň – Cheb je společnost Kapsch CarrierCom s.r.o. „Česko rychlým zaváděním celoevropského standardu GSM-R zvyšuje konkurenceschopnost tuzemských dopravců i domácí železniční infrastruktury. Systém GSM-R je navíc považován za jeden z nejúspěšnějších evropských projektů – postupně se stal z evropského standardu standardem celosvětovým,“ upozornil Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch, která je světovým lídrem v technologiích GSM-R s realizacemi například ve Francii, Německu, Rakousku, Anglii, Polsku, Španělsku či Itálii.

Jedná se o fázovaný projekt, kdy fáze I byla schválena ke spolufinancování z OP Doprava v programovém období 2007–2013. Celkové náklady fáze I činily 121 877 835 Kč bez DPH. Příspěvek Evropské unie z Fondu soudržnosti za fázi I byl 94 966 422 Kč. U fáze II se předpokládá v budoucnu spolufinancování z OP Doprava v programovém období 2014–2020. Předpokládané celkové náklady celé stavby činí 451 306 643 Kč bez DPH. Plánovaný příspěvek Evropské unie z Fondu soudržnosti pro celou stavbu je ve výši až 357 893 506 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.


Název stavby

GSM-R III. koridor Beroun – Plzeň – Cheb

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Generální projektant

SUDOP Praha, a.s.

Zhotovitelé

Kapsch CarrierCom s.r.o.

Termín zahájení

2/2015

Termín dokončení

9/2019

Celkové náklady stavby

451 306 643 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

357 893 506 Kč

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

BESIP: Na silnicích do konce října zemřelo 385 lidí

7:14 BESIP: Na silnicích do konce října zemřelo 385 lidí

Do konce října na českých silnicích zemřelo 385 lidí. Tisíce dalších životů tyto události ovšem ovli…