Dvoukolejný traťový úsek od silničního nadjezdu ve Vídeňské ulici v Brně do Střelic (včetně) bude elektrizován střídavou trakční soustavou. Současně dostane nové zabezpečovací zařízení, které se bude po dokončení ovládat dálkově ze stanice Brno hl. n.
Stávající zastávky Troubsko a Střelice dolní doplní dvě nové – Brno-Starý Lískovec a Ostopovice. Ve všech se vybudují nástupiště s výškou 550 mm nad kolejí a bezbariérovým přístupem. Stanice Střelice získá kromě vnějšího nástupiště u výpravní budovy také jedno ostrovní. Přístup na ně bude z podchodu po schodištích nebo výtahem. Délka nástupišť bude od 170 do 220 metrů.
Mezi Brnem-Horními Heršpicemi a Střelicemi se nacházejí čtyři železniční přejezdy. Všechny projdou rekonstrukcí, na dvou bude stávající zabezpečovací zařízení doplněno o závory. Stavba dále zahrnuje rekonstrukci pěti mostních objektů a nové lávky pro pěší ve Střelicích. Maximální rychlost vlaků na trati bude po vybudování systému ETCS 120 km/h, do té doby budou vlaky jezdit maximálně 100 km/h.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva