„Přestože se jedná zpravidla o zkrácení v řádech minut, je třeba si uvědomit, že k němu dochází na poměrně krátkých traťových úsecích. I tak už ale v řadě případů můžeme konkurovat silniční dopravě, a to včetně automobilů. Na koridorech navíc postupně modernizujeme ucelenější úseky, což už přináší velmi výraznou časovou úsporu. Nejzřetelněji je to poznat při cestování vlakem mezi Prahou a Ostravou, ale i na dalších trasách,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Své ovoce přinášejí zejména investice do koridorových tratí. Největší dokončenou akcí z poslední doby byla přeložka tratě Ejpovice – Plzeň s novým, více než čtyřkilometrovým tunelem. Zvýšení maximální rychlosti na 160 km/h zde umožnilo zkrátit jízdní dobu rychlíků z Rokycan do Plzně z původních 19 minut v roce 2018 na pouhých 11 minut.
V úseku Bohumín – Karviná se jízdní doba rychlíků snížila z loňských 15 na současných 10 minut, o další 2 minuty je kratší i v navazujícím úseku do Českého Těšína. Také na 4. koridoru z Prahy do Českých Budějovic umožnilo dokončení některých akcí zkrácení doby jízdy, například rychlík z Veselí nad Lužnicí dojede do Českých Budějovic už za 27 namísto loňských 31 minut.
Ke zvyšování rychlosti dochází také na významných nekoridorových tratích. Úsek ze Světlé nad Sázavou do Havlíčkova Brodu ujede letos rychlík za 14 minut, přičemž ještě předloni k tomu potřeboval o 6 minut více. Z dalších rychlíkových tratí lze zmínit pardubicko-libereckou, na níž se postupně zvyšuje traťová rychlosti v řadě úseků, což se po dokončení všech staveb promítne do změny dopravního modelu s významným zkrácením cestovní doby.
Správa železnic ovšem nezapomíná ani na regionální dráhy. Modernizace tratě Louny – Lovosice výrazně zkrátila dobu cestování, a to z 69 na 52 minut. Kratší jízdní dobu ocení také cestující v úsecích Kladno-Dubí – Brandýsek, Žďár nad Sázavou – Tišnov nebo Studénka – Bílovec.
V letošním roce dojde ke zkrácení jízdních dob například díky zvýšení traťové rychlosti až na 160 km/h v úseku z Valašského Meziříčí do Hustopečí nad Bečvou (9,6 km), rekonstrukci stanice Řetenice (8 km) nebo modernizaci a elektrizaci tratě Šakvice – Hustopeče u Brna (6,7 km).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva