Celorepublikově kampaň upozorňuje na největší nešvary cestování v MHD, regionálně cílí na zlepšení informovanosti cestující veřejnosti především v oblasti benefitů MHD nebo technologických novinek, které jednotlivé dopravní podniky svým zákazníkům nabízejí.
„Náš dojem z MHD je z velké míry ovlivněn chováním spolucestujících. Z pravidelných průzkumů víme, že právě nevhodné chování spolucestujících patří mezi nejčastější atributy, které uživatelům MHD nejvíce vadí,“ vysvětluje Michal Kraus, předseda SDP ČR a generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků, a dodává: „To, jak se v dopravním prostředku chováme k sobě i k vybavení, jak jsme ohleduplní k ostatním cestujícím, nebo jak se před nimi projevujeme, se odráží na celkovém dojmu z jízdy.“
Celá kampaň pracuje s pěti základními motivy, nešvary cestujících, které jsou zpracovány jako videa s otevřeným koncem, rozhlasové spoty a online i offline vizuály. Právě videa, která s jistou mírou nadsázky znázorňují běžné situace cestujících v MHD formou komentovaného sportovního zápasu, jsou hlavním nástrojem online části kampaně.
„První část kampaně Máte Hromadu Důvodů byla postavena na důvodech, proč využívat městskou veřejnou dopravu, nyní bychom rádi přispěli ke zlepšení kultury cestování, kterou vytváří sami cestující,“ shrnuje Ladislav Urbánek, 2. místopředseda SDP ČR a dopravní ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy.
„Vsadili jsme na sportovního ducha našeho národa, proto padla volba na skvělého komentátora sportovních utkání Petra Svěceného pro namluvení rozhlasových spotů i komentářů k videím. Věřím, že cestující i díky jeho osobnosti přijmou reklamní spoty pozitivně,“ říká Miloš Havránek, 1. místopředseda SDP ČR a generální ředitel Dopravního podniku města Brna.
Kampaň poběží intenzivně, především v online podobě, následující dva měsíce. V zapojených městech se s ní cestující mohou potkat příštích dvanáct měsíců, a to například v podobě polepů vozidel, letáků ve vozidlech nebo rozhlasových spotů.
Tvorba kampaně vyšla na 1,8 mil. Kč a na financování se podílelo všech 17 zapojených dopravních podniků. Autorem kampaně je zlínská digitální marketingová agentura PRIA.
Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) je nejvýznamnější asociace provozovatelů městské hromadné dopravy (MHD) v ČR. Sdružuje 20 dopravních podniků, působících zejména v krajských městech a zahrnuje mimo jiné všechny provozovatele elektrické drážní (tzn. tramvajové, trolejbusové a speciální) dopravy v ČR. Členské dopravní podniky ujedou ročně téměř 310 milionů vozových kilometrů a přepraví více než 2,4 miliardy cestujících. Provozují 2 694 autobusů, 1 644 tramvají, 698 trolejbusů a 143 souprav metra. Téměř 70% výkonů je dnes prováděno v elektrické trakci a dopravci mají zpracovány koncepční materiály k dalšímu rozvoji elektrické dopravy s významným zapojením elektrobusů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva