„Vozy v typických modro-žlutých barvách jsou vybavené pomocným dieselagregátem. Mohou tak jezdit i mimo dosah trakčního vedení,“ sděluje manažerka Škody Electric Jitka Lišková a upozorňuje, že ke zvýšení komfortu cestujících přispívá v nových škodováckých trolejbusech rovněž výkonná klimatizace.
Pro plzeňskou firmu tato aktuální dodávka, která má být dokončena v září letošního roku, není prvním kontraktem pro bulharské hlavní město. Již od roku 2010 slouží ke spokojenosti dopravce i cestujících v Sofii 30 dvanáctimetrových trolejbusů typu 26 Tr.
Projekt dodávek nových trolejbusů pro hlavní město Bulharska je realizován s podporou Operačního programu Regionální rozvoj 2007-2013 spolufinancovaného Evropskou unií prostřednictvím Evropského fondu pro regionální rozvoj. Škoda Electric uzavřela kontrakt v červnu loňského roku na základě vítězství ve výběrovém řízení vyhlášeném v loňském roce sofijským dopravním podnikem (Stolichen Elektrotransport). Firma v tomto tendru porazila konkurenty z řad výrobců trolejbusů z Ukrajiny a Ruska.
Nové české trolejbusy budou k vidění i v dalších bulharských městech – Burgasu, Varně, Stare Zagoře a Plevenu. Navíc v minulosti dodala Škodovka do Bulharska více než 500 trolejbusů. „V současnosti je naše společnost Škoda Electric největším evropským výrobcem těchto ekologických vozidel. Abychom pokryli požadavky na všechny získané zakázky, vyrábíme kolem 30 trolejbusů měsíčně. Jedná se o více než trojnásobek výrobní kapacity z minulého roku,“ dodává Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva