Škoda Transportation: Bezpilotní metro v Jižní Koreji má elektrický pohon z Plzně

28.04.2021 13:30 | Zprávy

Společnost Škoda Electric dokončila významnou dodávku zařízení pro výrobu souprav bezpilotního metra do Jižní Koreje. Vozidla budou sloužit ve dvou a půl milionovém Incheonu, který leží nedaleko hlavního města Soulu.

Škoda Transportation: Bezpilotní metro v Jižní Koreji má elektrický pohon z Plzně
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

Zakázka je pro Škodovku o to významnější, že jde o velmi pokročilý dopravní koncept - metro v Incheonu je totiž provozováno jako bezpilotní, tedy bez obsluhy řidičem.

Pro finálního dodavatele souprav, firmu Woojin, vyrábí Škodovka „srdce a svaly“ nových vozů, tedy motory a kompletní měničový systém. První cestující by se novým metrem měli svézt v létě letošního roku.

Pro Škodu Electric, která je dceřinou společností Škody Transportation ze Skupiny PPF, nejde o první dodávku pro toto jihokorejské město. Na dřívějších projektech pro Incheon však plzeňští spolupracovali se strojírenským gigantem Hyundai – Rotem, která byla tehdy dodavatelem vozidel. „Při dalším rozšíření infrastruktury tamní podzemní dráhy již dodávku nového vozového parku zajišťoval jiný korejský výrobce společnost Woojin. Přesto jsme opět zůstali dodavateli klíčové části vozidel. Je to důkaz toho, že finální zákazník, tedy dopravce v Incheonu, je s naší důležitou subdodávkou z dlouhodobého hlediska spokojený,“ vysvětluje Karel Majer, ředitel Obchodu Škody Electric.

Motory a měničový systém, který pro korejskou firmu Škoda dodala, v těchto týdnech prochází náročnými zkouškami v rámci technického oživování nových souprav. „Škodovácké měniče zajišťují vlastní pohyb vozidla a veškeré další související funkce, jako je například napájení klimatizace prostoru pro cestující, chlazení všech vozidlových komponent, nebo nabíjení vozidlové baterie,“ vysvětluje Miroslav Jokl, projektant ze Škody Electric.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Transformace teplárenství v Ústí nad Labem

13:28 ČEZ: Transformace teplárenství v Ústí nad Labem

Desítky miliard korun, které Skupina ČEZ v příštích letech investuje do modernizace energetiky v cel…