Zakázka je pro Škodovku o to významnější, že jde o velmi pokročilý dopravní koncept - metro v Incheonu je totiž provozováno jako bezpilotní, tedy bez obsluhy řidičem.
Pro finálního dodavatele souprav, firmu Woojin, vyrábí Škodovka „srdce a svaly“ nových vozů, tedy motory a kompletní měničový systém. První cestující by se novým metrem měli svézt v létě letošního roku.
Pro Škodu Electric, která je dceřinou společností Škody Transportation ze Skupiny PPF, nejde o první dodávku pro toto jihokorejské město. Na dřívějších projektech pro Incheon však plzeňští spolupracovali se strojírenským gigantem Hyundai – Rotem, která byla tehdy dodavatelem vozidel. „Při dalším rozšíření infrastruktury tamní podzemní dráhy již dodávku nového vozového parku zajišťoval jiný korejský výrobce společnost Woojin. Přesto jsme opět zůstali dodavateli klíčové části vozidel. Je to důkaz toho, že finální zákazník, tedy dopravce v Incheonu, je s naší důležitou subdodávkou z dlouhodobého hlediska spokojený,“ vysvětluje Karel Majer, ředitel Obchodu Škody Electric.
Motory a měničový systém, který pro korejskou firmu Škoda dodala, v těchto týdnech prochází náročnými zkouškami v rámci technického oživování nových souprav. „Škodovácké měniče zajišťují vlastní pohyb vozidla a veškeré další související funkce, jako je například napájení klimatizace prostoru pro cestující, chlazení všech vozidlových komponent, nebo nabíjení vozidlové baterie,“ vysvětluje Miroslav Jokl, projektant ze Škody Electric.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva