Po nástupu do funkce se ombudsman nejdříve seznamoval s lidmi a institucemi, se kterými teď spolupracuje ve všech oblastech. Sešel se s bývalým ombudsmanem, Českou školní inspekcí, s odborníky na boj proti šikaně, s krajskými koordinátory prevence, s Národním parlamentem dětí a mládeže. Navštěvuje školy, zúčastňuje se konferencí, předávání cen, výstav a školení.
Ve své práci se školský ombudsman zaměřuje na výjezdy do škol, kde diskutuje s pedagogy, řediteli škol, se žáky i rodiči. Navštívil zatím zhruba deset škol a v těchto diskuzích bude pokračovat i nadále. V rámci šetření konkrétních stížností se vždy obrací na všechny účastníky sporu se žádostí o součinnost a poskytnutí potřebných informací, na ČŠI se žádostí o informaci, zda na uvedené škole proběhlo šetření a s jakým výsledkem, v případě šikany pak na odborné poradce. Není výjimkou, že hned v počáteční fázi šetření stěžovatel od stížnosti ustoupí.
„Mezi podněty a stížnosti, které mi přicházejí, převažují ty, které poukazují na vztahy mezi vedením školy a pedagogy, na vztahy rodičů a školy, na výsledky maturitních zkoušek a na podezření šikany. Řada stížností se týká hodnocení maturitních zkoušek. Po prošetření byly všechny stížnosti označeny jako neodůvodněné,“ říká školský ombudsman.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva