Tento počet je v zásadě již uzavřenými smlouvami vyčerpán a automobilka plánuje jeho navýšení o několik desítek vozů nad rámec původního výrobního plánu.
„Protože TATRA TRUCKS dle nové strategie vyrábí všechna vozidla na konkrétní zakázku, nikoliv na sklad, a průběžná doba výroby byla zkrácena oproti předešlým létům na současných přibližně 12 až 13 týdnů, do Vánoc už TATRA TRUCKS může přijmout zakázky i vzhledem k dodacím termínům komponentů pouze na 30 až 50 vozidel," uvádí generální ředitel Petr Karásek. Překročení původního plánu automobilka naznačila již na začátku srpna, když informovala o rekordních prodejích za červenec a oznámila navýšení očekávaných tržeb z 2,8 mld. Kč na 3 mld. Kč.
Z hlediska výroby nových aut je TATRA TRUCKS převážně exportérem. „Drtivá většina produkce je určena na vývoz, ať se již jedná o kompletní vozy či CKD sady dílů určených k finální montáži v cílovém místě dodávky," upřesňuje předseda představenstva a obchodní ředitel Petr Rusek.
Zlepšující se stav podniku dokládá i rating mezinárodní agentury Coface. Ten hodnotí TATRA TRUCKS a.s. známkou 6 bodů z 10 maximálně možných, což značí nízkou úroveň rizika úvěrového selhání partnera a zároveň doporučuje pro dodavatele maximální otevřený kredit na 1 dodavatele v objemu 2,5 mil EUR při splatnosti 60 dní. Ještě před rokem byla přitom Tatra hodnocena jako partner velmi vysokým rizikem s doporučením plateb za materiál dopředu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva