Budoucí terminál je součástí připravovaného úseku vysokorychlostní tratě VRT Podřipsko. Navrhovaný je poblíž stávajícího letiště Roudnice nad Labem.
Sloužit bude nejen obyvatelům Litoměřicka, ale také dalších částí Ústeckého kraje nebo severu středních Čech. Terminál nabídne rychlé vlakové spojení do centra Prahy, kam se cestující po zprovoznění VRT dostanou za zhruba 20 minut. Nová trať ovšem výrazně zkrátí jízdní doby také do Ústí nad Labem, Drážďan, Brna, Ostravy nebo Vídně.
Správa železnic chce prostřednictvím architektonické soutěže najít optimální řešení terminálu, jehož součástí by mělo být také záchytné parkoviště pro 3000 automobilů či nástupiště pro autobusy ústecké i středočeské integrované dopravy a napojení terminálu na blízkou dálnici D8. Návrh přestupního uzlu by měl rovněž ideově pracovat s urbanismem širokého okolí. Urbanistická ideová část soutěže přinese paletu představ řešení širokého okolí, kterými se samosprávy budou moci inspirovat. Pro zajištění hladkého provozu na nové vysokorychlostní železnici budou architekti hledat také řešení údržbové základny VRT v blízkosti terminálu.
Stejně jako v případě již dokončené architektonické soutěže na podobu terminálu Praha východ, bude na regulérnost soutěže dohlížet Česká komora architektů.
Správa železnic bude i nadále komunikovat se zástupci obcí, krajů či zájmových spolků tak, abychom společně nalezli optimální řešení budoucích tratí. V jednání budeme pokračovat také v rámci Pracovní skupiny hejtmana Ústeckého kraje, která tvoří unikátní fórum pro širokou diskuzi.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva