Tři nejvýznamnější drážní instituce v České republice spouští celostátní bezpečnostní kampaň zaměřenou na všechny věkové skupiny. Navazují tak na letní on-line bezpečnostní kampaň, která byla cílená především na mládež. Kampaň „Prázdné židle“ se objeví ve vysílání programů České televize, na venkovních plochách na nádražích po celém Česku a v on-line prostředí.
„Bezpečnost provozu na české železnici nezajistí jen investice do zabezpečení tratí a přejezdů nebo zlepšení pracovních podmínek strojvůdců. Musíme se zaměřit i na veřejnost a apelovat na dodržování pravidel. Kampaň v oblasti prevence má potenciál snížit počty mimořádných událostí a tím i židlí, které obrazně řečeno po těchto tragédiích zůstávají zbytečně prázdné. Pokud se nám to podaří, bude to mít přínos i pro plynulost dopravy a atraktivitu cestování vlakem,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
Minulý rok se při nehodách na železnici zranilo celkem 453 lidí a 238 z nich na následky zranění zemřelo. V roce 2022 tak každých 36 hodin zůstala zbytečně prázdná další židle. Počet úrazů osob do 26 let byl dokonce nejvyšší za posledních 5 let. Mezi příčinami dominuje nerespektování pravidel ze strany chodců a řidičů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva