„V současnosti je možný odprodej budovy obci nebo jinému subjektu za cenu stanovenou znaleckým posudkem, která dosahuje 9,3 milionu korun. Druhou možností je pronájem budovy za částku, která pokryje provozní náklady a běžnou údržbu, a umožní tak zachování objektu. Třetí možností je stále vedení trasy přes stávající nádraží,“ vysvětluje Jan Beneš, hlavní inženýr stavby ze Správy železnic.
Na posledním jednání pracovní skupiny v Převýšově došlo k dohodě, že obec projedná možnost odkupu budovy na jednání zastupitelstva a Správa železnic předloží svou představu o výši nájemného pro přízemí budovy. Varianta pronájmu budovy je cestou, jak vyjít vstříc obci, veřejnosti a především stávajícím nájemníkům, kteří obývají tamní byty. Správa železnic ale potřebuje záruku, že budova bude mít další využití. Vzhledem k tomu, že provoz vlaků by probíhal v její těsné blízkosti, je nutné najít vhodný účel, který bude dál plnit.
„Poté, co nám Správa železnic sdělí výši nájmu, dojde k dalšímu jednání na zastupitelstvu. Současně je ale potřeba připomenout, že hledání řešení nemůže ležet jenom na obci. Petici za zachování budovy podepsalo přes 1 200 lidí. Pokud by založili nové občanské sdružení, které si bude přízemí budovy dlouhodobě pronajímat a vdechne mu nový život, může to být řešením celé situace,“ věří starosta obce Převýšov Miroslav Podnecký. Zároveň dodává, že ve hře je stále i možnost zbourání výpravní budovy: „Nikdo v obci ani v jejím vedení si to nepřeje. Na druhou stranu je to pořád lepší možnost, než aby nám po pár letech zchátrala, protože obec nebude mít na její údržbu, nebo aby ji koupil soukromník a udělal v ní ubytovnu.“
Správa železnic zároveň představila další modifikace trasy v okolí Převýšova, které umožňují budovu zachovat a zároveň minimalizují nutnost snížení traťové rychlosti. Původní propad maximální rychlosti expresních vlaků kolem Převýšova z plánovaných 140 km/h přibližně na 105 km/h by vedl k jejich zdržení přibližně o půl minuty a zvýšil energetickou náročnost železniční dopravy v tomto úseku o 75 MWh ročně. Nové varianty umožňují snížit propad traťové rychlosti na 120 km/h, respektive 130 km/h v případě, že by trať vedla v těsném sousedství výpravní budovy. Reagují i na další výtky, které obec vůči původnímu návrhu měla, jako je třeba přemístění železničního přejezdu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva