„Přesně polovina z celkového počtu, tedy 40 traťových úseků, bude převedena do režimu řízení podle předpisu D1. To znamená, že na nich budou stejně jako na hlavních tratích zajišťovat řízení provozu výpravčí nebo dispečeři. Na většině z nich budou dopravny vybaveny zabezpečovacím zařízením a osazeny světelnými návěstidly. Dále zde budou instalovány balízy pro zajištění budoucí komunikace s mobilními částmi systému ETCS,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Tratě s velmi nízkou intenzitou provozu budou převedeny také do režimu D1, ale bez instalace zabezpečovacího zařízení a návěstidel. Doprava na nich bude provozována v režimu „pouze jeden vlak na celé trati“. „Celá trať bude fungovat jako jeden mezistaniční úsek. To znamená, že výpravčí nebo dispečer na ni nepustí další vlak do té doby, než vlak tento úsek opustí např. návratem předchozího vlaku zpět do výchozí stanice,“ vysvětluje Jiří Svoboda.
Název trati: D1
Studenec – Velké Meziříčí
Havlíčkův Brod – Humpolec
Boří Les - Lednice
Lanškroun - Rudoltice v Čechách
Teplice nad Metují - Trutnov střed
Libuň - Dolní Bousov
Tanvald - Harrachov
Zborovice - Kroměříž
Bylnice - Horní Lideč
Vsetín-Bečva - Velké Karlovice
Rožnov pod Radhoštěm - Valašské Meziříčí
Kostelec na Hané - Senice na Hané
Litovel předměstí - Červenka
Kostelec na Hané - Chornice
Vizovice - Lípa nad Dřevnicí
Frýdlant nad Ostravicí - Ostravice
Suchdol nad Odrou - Budišov nad Budišovkou
Hlučín – Kravaře ve Slezsku
Chuchelná – Kravaře ve Slezsku
Tábor - Bechyně
Rybník – Lipno nad Vltavou
Strakonice - Vimperk
Temelín – Týn nad Vltavou
Nýřany – Heřmanova Huť
Březnice - Strakonice
Domažlice – Bělá nad Radbuzou
Olbramovice – Sedlčany
Čáslav místní nádraží – Třemošnice
Plaňany - Kouřim
Bošice - Bečváry
úsek Rakovník - Kralovice u Rakovníka
Rakovník - Jesenice
Kralupy n/Vlt. Předměstí - Velvary
Mělník - Mladá Boleslav hl.n.
Zadní Třebáň - Liteň
Rožmitál pod Třemšínem - Březnice
Blatno u Jesenice – Bečov nad Teplou
Mariánské Lázně (mimo) – Karlovy Vary dol.n.
Nejdek - Potůčky
Rumburk (mimo) - Šluknov- Dolní Poustevna - D. Poustevna st. hr.
Dalších 22 traťových úseků bude ponecháno v režimu řízení provozu podle předpisu D3 s doplněním traťového souhlasu. Odjezd z dopravny bude řízen světelným krycím návěstidlem s jednoduchým traťovým souhlasem, návěstidlo bude dálkově ovládáno dirigujícím dispečerem D3.
Název trati: D3 + traťový souhlas
Trutnov-Poříčí - Královec
Jilemnice - Rokytnice n.J.
Dolní Lipka - Štíty
Vamberk - Rokytnice v O.h.
Chrudim - Borohrádek
Choceň - Litomyšl
Frýdlant v Č.- Jindřichovice p.S.
Hanušovice - Staré Město pod Sněžníkem
Velká Kraš - Javorník ve Slezsku
Valšov - Rýmařov
Studénka-Bílovec
Suchdol nad Odrou - Fulnek
Suchdol nad Odrou – Nový Jičín město
Opava východ – Hradec nad Moravicí
Vimperk - Volary
Ejpovice - Radnice
Nepomuk - Blatná
Bělá nad Radbuzou - Tachov
Louka u Litvínova – Moldava v Kr. h.
Krásný Jez - Horní Slavkov
Mikulášovice dol.n.- Panský - Rumburk
Panský – Krásná Lípa
Zbývajících 18 úseků s velmi nízkou intenzitou provozu bude ponecháno v režimu řízení provozu podle předpisu D3, a to ve střednědobém horizontu bez dalších úprav. V budoucnu se však nevylučuje vybudování zabezpečovacího zařízení, případně zavedení režimu „pouze jeden vlak na celé trati“. Nicméně již nyní na nich platí opatření zavedená Správou železnic od soboty 15. srpna.
Název trati: D3
Moravské Budějovice – Jemnice
Chornice - Třebovice v Č.
Zlaté Hory - Mikulovice
Litovel předměstí - Mladeč
Moravice odbočka – Svobodné Heřmanice
Bruntál – Malá Morávka
Osoblaha – Třemešná ve Slezsku
Dívčice - Netolice
Pňovany - Bezdružice
Liteň - Lochovice
Protivec – Bochov
Straškov – Libochovice
Kaštice - Kadaň předměstí
Kadaňský Rohozec - Vilémov u Kadaně
Chomutov – Vejprty
Dalovice (mimo) – Merklín
Aš - Hranice v Čechách
Tršnice (mimo) – Luby u Chebu
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva