Správa železnic: Koncept na zabezpečení tratí se zjednodušeným řízením provozu

20.08.2020 22:11 | Zprávy

Správa železnic se zabývá výhledovým zabezpečením tratí, na kterých je v současnosti zjednodušený způsob řízení dopravy podle předpisu D3. Celkem se jedná o 80 úseků na 78 tratích, které byly na základě provozně-technického posouzení rozděleny do tří kategorií podle jejich budoucího zabezpečení.

Správa železnic: Koncept na zabezpečení tratí se zjednodušeným řízením provozu
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

„Přesně polovina z celkového počtu, tedy 40 traťových úseků, bude převedena do režimu řízení podle předpisu D1. To znamená, že na nich budou stejně jako na hlavních tratích zajišťovat řízení provozu výpravčí nebo dispečeři. Na většině z nich budou dopravny vybaveny zabezpečovacím zařízením a osazeny světelnými návěstidly. Dále zde budou instalovány balízy pro zajištění budoucí komunikace s mobilními částmi systému ETCS,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Tratě s velmi nízkou intenzitou provozu budou převedeny také do režimu D1, ale bez instalace zabezpečovacího zařízení a návěstidel. Doprava na nich bude provozována v režimu „pouze jeden vlak na celé trati“. „Celá trať bude fungovat jako jeden mezistaniční úsek. To znamená, že výpravčí nebo dispečer na ni nepustí další vlak do té doby, než vlak tento úsek opustí např. návratem předchozího vlaku zpět do výchozí stanice,“ vysvětluje Jiří Svoboda.  

Název trati: D1
Studenec – Velké Meziříčí
Havlíčkův Brod – Humpolec
Boří Les - Lednice
Lanškroun - Rudoltice v Čechách
Teplice nad Metují - Trutnov střed
Libuň - Dolní Bousov
Tanvald - Harrachov
Zborovice - Kroměříž
Bylnice - Horní Lideč
Vsetín-Bečva - Velké Karlovice
Rožnov pod Radhoštěm - Valašské Meziříčí
Kostelec na Hané - Senice na Hané
Litovel předměstí - Červenka
Kostelec na Hané - Chornice
Vizovice - Lípa nad Dřevnicí
Frýdlant nad Ostravicí - Ostravice
Suchdol nad Odrou - Budišov nad Budišovkou
Hlučín – Kravaře ve Slezsku
Chuchelná – Kravaře ve Slezsku
Tábor - Bechyně
Rybník – Lipno nad Vltavou
Strakonice - Vimperk
Temelín – Týn nad Vltavou
Nýřany – Heřmanova Huť
Březnice - Strakonice
Domažlice – Bělá nad Radbuzou
Olbramovice – Sedlčany
Čáslav místní nádraží – Třemošnice
Plaňany - Kouřim
Bošice - Bečváry
úsek Rakovník - Kralovice u Rakovníka
Rakovník - Jesenice
Kralupy n/Vlt. Předměstí - Velvary
Mělník - Mladá Boleslav hl.n.
Zadní Třebáň - Liteň
Rožmitál pod Třemšínem - Březnice
Blatno u Jesenice – Bečov nad Teplou
Mariánské Lázně (mimo) – Karlovy Vary dol.n.
Nejdek - Potůčky
Rumburk (mimo) - Šluknov- Dolní Poustevna - D. Poustevna st. hr.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Lochman, PhD. byl položen dotaz

Zvyšování daní

Na Primě jste tvrdil, že bude nutné kvůli navýšení peněz na obranu zvyšovat daně. To jako vážně? Myslíte, že je tu pro jejich zvyšování prostor? Nemyslíte naopak, že už takhle jsme na tom mizerně - že je dost velký nepoměř mezi výši platů a tím, co si za něj můžete koupit, že většina z nás je ráda, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nejvyšší správní soud: Noc práva potvrdila zájem veřejnosti o NSS i soudnictví

20:16 Nejvyšší správní soud: Noc práva potvrdila zájem veřejnosti o NSS i soudnictví

Panelová diskuse, prohlídky budovy soudu, simulovaná soudní řízení a interaktivní kvíz. To vše nabíd…