V rámci realizace proběhne přestavba železničních stanic Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň a Karlštejn, zastávky Všenory a mezistaničních úseků. Zahájení stavebních prací se předpokládá v roce 2023, ukončení pak o tři roky později.
Řešený úsek je součástí trati Praha-Smíchov – Beroun. Po rekonstrukci se předpokládá zavedení desetiminutového špičkového intervalu příměstské dopravy do stanice Dobřichovice. Součástí stavby bude také výstavba trvalé odbočky Berounka v prostoru pod nadjezdem ve Slunečné ulici v Mokropsech, jejíž význam bude zejména pro zvýšení propustnosti trati při výlukách a dalších mimořádných situacích. Traťová rychlost se po rekonstrukci zvýší na 120 km/h.
Ve všech stanicích se vybudují nová nástupiště s délkou 200 metrů a výškou 550 milimetrů nad temenem kolejnice. Nástupiště se stejnými parametry vzniknou i v zastávce Všenory. V jednotlivých dopravnách dojde k vybudování elektronického staničního zabezpečovacího zařízení, které umožní stavění vlakových cest mezi všemi dopravními kolejemi. Provoz se bude v budoucnu řídit z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) Praha.
Centrální komise rovněž schválila prodloužení podchodu ve stanici Hořovice o přibližně 20 metrů k budoucímu záchytnému parkovišti u ulice Sklenářka. Dnes vede pouze na 2. nástupiště. Zahájení realizace projektu se předpokládá na jaře 2022, hotovo bude v následujícím roce. Nový výstup z podchodu bude zastřešený a osvětlený a díky šikmému chodníku plně bezbariérový. Hlavním přínosem investiční akce je zvýšení bezpečnosti železničního provozu propojením severní a jižní části města, které jsou historicky rozdělené drážním tělesem, a zvýšení atraktivity železniční dopravy vybudováním nového záchytného parkoviště.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva