Správa železnic: Na trať mezi Šternberk a Uničov se po půl roce vrátily vlaky

13.09.2021 7:32 | Tisková zpráva

Elektrizace a zkapacitnění trati z Olomouce do Uničova se chýlí ke konci. Stavbaři se po zprovoznění části mezi Olomoucí a Šternberkem zaměřili především na téměř patnáctikilometrový navazující úsek do Uničova. Během letošní půlroční výluky provedli rekonstrukci železničního svršku i spodku a elektrizační práce. Cestujícím zde slouží čtyři revitalizované zastávky. Vlaky se na trať vrátily ve čtvrtek 9. září.

Správa železnic: Na trať mezi Šternberk a Uničov se po půl roce vrátily vlaky
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

V rámci požadavku na zvýšení traťové rychlosti došlo k celkové rekonstrukci železničního svršku a spodku, odvodnění i zabezpečení trati. Práce zahrnovaly také výstavbu trakčních stožárů a trolejového vedení pro stejnosměrnou napájecí soustavu, která bude zároveň již připravena na budoucí přechod na střídavou trakci.

Ve všech zastávkách vznikla nová nástupiště s výškou hrany 550 mm nad kolejí, která umožní pohodlný nástup do nízkopodlažních elektrických souprav. Na zastávce v Uničově má nástupiště stejně jako ve stanicích délku 110 m, v ostatních zastávkách měří 90 m. V Újezdě u Uničova se cestující dostanou na vnější nástupiště u koleje číslo 3 po přilehlém přejezdu. Všechna nádraží jsou bezbariérová, v rámci úprav se zřídily přístřešky pro cestující, nový orientační a informační systém a osvětlení stanic, zastávek i přístupových cest. Nástupiště budou monitorována kamerovým systémem, stejně jako vybrané frekventované přejezdy.

Mezi stanicemi Šternberk a Uničov je nyní celkem 10 přejezdů zabezpečených výstražnými světly a závorami. Před modernizací byl závorami osazen pouze jeden, 7 chránilo světelné zabezpečovací zařízení a 3 byly zabezpečeny výstražnými kříži. Jeden z přejezdů s výstražnými kříži byl zrušen bez náhrady.

V úseku budou ještě do prosince v menším rozsahu probíhat práce na trakčním vedení a dokončovací stavební práce. Na příští rok jsou potom naplánovány činnosti spojené se zprovozňováním zabezpečovacího systému ETCS. Modernizace celého třicetikilometrového úseku z Olomouce do Uničova začala v srpnu 2019. Rychlost vlaků se na něm jako na první regionální trati zvýší až na 160 km/h. Vyšší bezpečnost provozu zajistí instalace evropského zabezpečovače ETCS. Z celkových investičních nákladů, které přesahují 4 miliardy korun, bude stavba podpořena Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Doprava částkou převyšující 1,5 miliardy korun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

19:25 HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

Zdolávání požárů ve vícepodlažních budovách a výškových stavbách má mnohá specifika. V budově může b…