Správa železnic: Nádražní budova ve Vsetíně dosloužila, nahradí ji moderní terminál

20.08.2023 16:13 | Tisková zpráva

Dynamika probíhajících prací na vsetínském nádraží je patrná na každém kroku. V polovině prázdnin se rozběhla další etapa rekonstrukce, která se nyní soustředí na druhou část kolejiště.

Správa železnic: Nádražní budova ve Vsetíně dosloužila, nahradí ji moderní terminál
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Začne také odstraňování dosloužilé nádražní budovy, kterou nahradí moderní terminál. Cestujícím se otevře příští rok na jaře. Postupně se rýsuje i nový parkovací dům. „Dosavadní podoba vsetínské stanice neodpovídala jejímu významu, který má nejen v regionální, ale také v dálkové železniční dopravě. Přitom zde zastavují i mezinárodní vlaky EuroCity z Prahy na Slovensko. Proto je dobře, že už brzy nabídne cestujícím veškerý potřebný komfort,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

„Nádražní budova ve Vsetíně uvolní v nejbližších dnech místo modernizované stanici. Aktuálně už ji cestující nevyužívají, pokladny a čekárnu včetně sociálního zázemí jsme přestěhovali do náhradních prostor na nedalekém parkovišti. Několikaměsíční provizorní opatření cestujícím brzo vynahradí moderní terminál, který se otevře v březnu příštího roku,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Práce na rekonstrukci kolejiště budou hotové ještě letos v prosinci, současně se dokončí také nové 2. nástupiště a dostaví se nádražní podchod.Práce nepolevují ani v dalších částech rozhlehlé stanice. V lednu se zrušil přejezd v ulici U Křivačkárny a od března se zde mohly rozběhnout práce na podchodu, který nahradí i přechod ve Štěpánské ulici. Mezi těmito ulicemi se proto staví nová silnice s mostem přes potok Rokytenku, která bude sloužit jak autům, tak chodcům. Kompletní dokončení se předpokládá v červnu příštího roku, následně se zruší přechod ve Štěpánské ulici.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Celkové investiční náklady stavby činí 3 376 323 986 Kč.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jak věřit vašemu slibu, že nebudete OPĚT zvyšovat daně?

Sice se distancujete od toho, že kvůli obraně byste jako případná budoucí vláda zvyšovali daně, ale to, že je nebudete zvyšovat jste tvrdili už i před posledními volbami. Co když jen Dvořák řekl pravdu? A mimochodem, kolik jste ušetřili u sebe? Soudě podle toho, že jste zřídili další pozice ministrů...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tisíce ptačích budek udržují v Jizerských horách Lesy České republiky

22:03 Tisíce ptačích budek udržují v Jizerských horách Lesy České republiky

Více než 5300 budek pro dutinové pěvce a dravce i menší sovy nechávají v Jizerských horách za půl mi…