Správa železnic: Nádražní budova ve Vsetíně dosloužila, nahradí ji moderní terminál

20.08.2023 16:13 | Tisková zpráva

Dynamika probíhajících prací na vsetínském nádraží je patrná na každém kroku. V polovině prázdnin se rozběhla další etapa rekonstrukce, která se nyní soustředí na druhou část kolejiště.

Správa železnic: Nádražní budova ve Vsetíně dosloužila, nahradí ji moderní terminál
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Začne také odstraňování dosloužilé nádražní budovy, kterou nahradí moderní terminál. Cestujícím se otevře příští rok na jaře. Postupně se rýsuje i nový parkovací dům. „Dosavadní podoba vsetínské stanice neodpovídala jejímu významu, který má nejen v regionální, ale také v dálkové železniční dopravě. Přitom zde zastavují i mezinárodní vlaky EuroCity z Prahy na Slovensko. Proto je dobře, že už brzy nabídne cestujícím veškerý potřebný komfort,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

„Nádražní budova ve Vsetíně uvolní v nejbližších dnech místo modernizované stanici. Aktuálně už ji cestující nevyužívají, pokladny a čekárnu včetně sociálního zázemí jsme přestěhovali do náhradních prostor na nedalekém parkovišti. Několikaměsíční provizorní opatření cestujícím brzo vynahradí moderní terminál, který se otevře v březnu příštího roku,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Práce na rekonstrukci kolejiště budou hotové ještě letos v prosinci, současně se dokončí také nové 2. nástupiště a dostaví se nádražní podchod.Práce nepolevují ani v dalších částech rozhlehlé stanice. V lednu se zrušil přejezd v ulici U Křivačkárny a od března se zde mohly rozběhnout práce na podchodu, který nahradí i přechod ve Štěpánské ulici. Mezi těmito ulicemi se proto staví nová silnice s mostem přes potok Rokytenku, která bude sloužit jak autům, tak chodcům. Kompletní dokončení se předpokládá v červnu příštího roku, následně se zruší přechod ve Štěpánské ulici.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Celkové investiční náklady stavby činí 3 376 323 986 Kč.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Všechny smlouvy z letošního lesnického tendru jsou uzavřené

22:08 Lesy ČR: Všechny smlouvy z letošního lesnického tendru jsou uzavřené

Celkem dvanáct smluv, které vzešly z letošního lesnického tendru, jsou s dodavateli prací a služeb v…