Začne také odstraňování dosloužilé nádražní budovy, kterou nahradí moderní terminál. Cestujícím se otevře příští rok na jaře. Postupně se rýsuje i nový parkovací dům. „Dosavadní podoba vsetínské stanice neodpovídala jejímu významu, který má nejen v regionální, ale také v dálkové železniční dopravě. Přitom zde zastavují i mezinárodní vlaky EuroCity z Prahy na Slovensko. Proto je dobře, že už brzy nabídne cestujícím veškerý potřebný komfort,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
„Nádražní budova ve Vsetíně uvolní v nejbližších dnech místo modernizované stanici. Aktuálně už ji cestující nevyužívají, pokladny a čekárnu včetně sociálního zázemí jsme přestěhovali do náhradních prostor na nedalekém parkovišti. Několikaměsíční provizorní opatření cestujícím brzo vynahradí moderní terminál, který se otevře v březnu příštího roku,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Práce na rekonstrukci kolejiště budou hotové ještě letos v prosinci, současně se dokončí také nové 2. nástupiště a dostaví se nádražní podchod.Práce nepolevují ani v dalších částech rozhlehlé stanice. V lednu se zrušil přejezd v ulici U Křivačkárny a od března se zde mohly rozběhnout práce na podchodu, který nahradí i přechod ve Štěpánské ulici. Mezi těmito ulicemi se proto staví nová silnice s mostem přes potok Rokytenku, která bude sloužit jak autům, tak chodcům. Kompletní dokončení se předpokládá v červnu příštího roku, následně se zruší přechod ve Štěpánské ulici.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Celkové investiční náklady stavby činí 3 376 323 986 Kč.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva