Správa železnic: Nejen Masaryčka, Smíchov a Královo Pole. Stavební boom na české železnici pokračuje

24.11.2023 16:08 | Tisková zpráva

Rok 2024 bude na české železnici ve znamení rekonstrukcí velkých stanic. Správa železnic bude v příštím roce disponovat rozpočtem ve výši 57,5 miliardy korun.

Správa železnic: Nejen Masaryčka, Smíchov a Královo Pole. Stavební boom na české železnici pokračuje
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Kromě přestavby Masarykova a smíchovského nádraží v hlavním městě začne i celková modernizace v brněnském Králově Poli. Stavět se ale začne také na řadě dalších míst napříč republikou, odstartují tři desítky nových staveb. Do další fáze příprav postoupí rovněž projektování vysokorychlostních tratí, pracovat se bude na 100 km nových tratí.

„Rozpočet na příští rok nám umožní udržet vysoké tempo modernizace železnic. Rychlým tempem bude pokračovat též příprava vysokorychlostních tratí nebo instalace evropského zabezpečovače ETCS, říká ministr dopravy Martin Kupka a dodává: „Už krátce po Novém roce zahájíme klíčové stavby v pražském železničním uzlu, které přinesou výrazně vyšší komfort cestování včetně pohodlného přestupu na další druhy dopravy. Svoji podobu zcela změní Masarykovo a smíchovské nádraží, stejně jako frekventovaná stanice v brněnském Králově Poli.“

„Na začátku příštího roku dokončíme velké rekonstrukce hned několika nejvýznamnějších nádražních budov. Hotová bude renovace interiérů historické Fantovy budovy na hlavním nádraží v Praze, stejně tak skončí práce v Českých Budějovicích a Plzni. Naplno se naopak rozběhne obnova dalšího památkově chráněného objektu, a to na hlavním nádraží v Pardubicích,“ doplňuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Jak dodává, obyvatelé města ocení dokončení rozsáhlé rekonstrukce tamního železničního uzlu a současně otevření nové zastávky Pardubice centrum.

mapa

Stavby, zahajované v roce 2024

Kromě výše uvedených staveb začne rovněž rekonstrukce koridorového úseku z Lipníka nad Bečvou do Drahotuší. Na západě Čech přejde do fáze realizace výstavba nové trati z Plzně do Stodu a modernizace stávající trati mezi Plzní, Nýřany a Chotěšovem. Dále odstartuje celková rekonstrukce hlavního nádraží v Hradci Králové, ve východních Čechách bude důležitou akcí i elektrizace a rekonstrukce trati z Týniště nad Orlicí do Solnice. Stavební práce čekají úsek podkrušnohorské magistrály mezi Kyjicemi a Chomutovem. Celkovou renovací projdou nádraží v Chrastavě a Hrádku nad Nisou na Liberecku.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

doc. Břetislav Rychlík byl položen dotaz

Proč hlavně zástupci této vlády pořád mluví o vážnosti mezinárodní situace?

Není podle vás snad NATO zárukou nejen naší bezpečnosti? Nebo je tu podle vás i přesto válka na spadnutí? A druhá věc, o jaké společné obraně Evropy to mluvíte. Ono něco takového existuje?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: 8


Osobnost měsíce

Jaroslav Foldyna

  • SPD
  • poslanec
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ÚZSVM: Elektronická aukce pražského zámku Veleslavín na začátku května

22:08 ÚZSVM: Elektronická aukce pražského zámku Veleslavín na začátku května

Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) hledá v transparentním výběrovém řízení s e…