Jeho investorem bude kromě Správy železnic také město Aš. Předpokládaná částka na realizaci stavby dosahuje 65 milionů korun, samotné práce se plánují v období od letošního srpna do prosince příštího roku.
Předmětem stavby je náhrada stávající výpravní budovy z roku 1971, která je z pohledu současného drážního provozu naddimenzovaná, navíc se nachází v nevyhovujícím stavu. Jako nejvýhodnější varianta proto byla vybrána výstavba zcela nového, jednopodlažního objektu s výrazně menším objemem a v energeticky úsporném standardu.
Novostavba bude oproti stávající výpravní budově posunuta východním směrem, blíže k nástupišti č. 2. Přízemní objekt bude tvořen dvěma výškově i materiálově odlišnými kvádry. Prosklená stěna odbavovací haly bude ve vstupním průčelí olemována portálem z pohledového betonu. Na kvádr haly naváže nižší část s provozními místnostmi, provedená v režném cihelném zdivu.
Součástí prací bude renovace zastřešení přilehlého nástupiště, které využívají vlaky ve směru do německého Hofu. Rekonstrukcí projde rovněž přejezd na koleji vedoucí do Hranic v Čechách.
Ve spolupráci s městem Aš bude upraven přednádražní prostor, kde se vybuduje malý autobusový terminál v přímé návaznosti na vlakové nástupiště. V sousedství nové výpravní budovy navíc vznikne 22 parkovacích míst pro veřejnost.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva