Jeho cílem je zkrácení jízdních dob vlaků, zvýšení kapacity infrastruktury, zlepšení jejího technického stavu a zvýšení bezpečnosti provozu. Samotné stavební práce by se měly realizovat v letech 2024 až 2026.
Projekt počítá s rekonstrukcí železničního svršku i spodku, dále mostních objektů a trakčního vedení, výraznou modernizací pak projdou zastávky Černošice a Černošice-Mokropsy. Vybrané železniční přejezdy se odstraní, u dalších dojde k obnově jejich zabezpečení světelným zabezpečovacím zařízením se závorami.
Nová výhybna Kosoř rozdělí poměrně dlouhý traťový úsek Praha-Radotín – odbočka Berounka na dva, její využití bude především při operativním řešení provozních situací, případně mimořádností v provozu.
Realizace stavby přispěje ke zvýšení atraktivity regionální i dálkové železniční osobní dopravy a zároveň bude k dispozici dostatek volných tras pro nákladní dopravu. V zastávkách se vybudují nová nástupiště dlouhá 220 m s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice. Předpokládaná traťová rychlost v uvedeném úseku bude 120 km/h.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva