Výtoňský je od roku 2020 pod dohledem odborníků z ČVUT, kteří ho nyní kvůli zhoršujícímu se technickému stavu musí podrobit dalšímu zkoumání. Z tohoto důvodu musí Správa železnic uzavřít střídavě lávky pro pěší, a to do 12. listopadu.
Odborníci z Fakulty stavební ČVUT zkoumali korodované části děčínského železničního mostu, který letos po téměř 100 letech nahradil most nový. Ve videu názorně ukazují, že testy staré děčínské konstrukce potvrzují pochybnosti o opravitelnosti mostu na Výtoni. Žádná z moderních metod boje s korozí v těchto případech není zcela účinná, a proto je kompletní výměna mostní konstrukce výtoňského mostu jediným dlouhodobě optimálním a udržitelným řešením. „Děčínský a výtoňský most jsou stářím, materiálově i typem konstrukce dvojčata. Závěry proto lze aplikovat i pro potvrzení správnosti rozhodnutí o stavbě nového mostu na Výtoni,“ říká Pavel Paidar, ředitel odboru přípravy staveb Správy železnic.
„Prvky odebrané z děčínského mostu byly vystaveny poměrně velké korozi. Všechny mají podobný charakter, jako najdeme na mostě v Praze na Výtoni. Po náročném testování jsme viděli, že nedošlo k dokonalému otryskání ani vodou, ani pískem. Ve spojích a hůře přístupných částech ošetřené konstrukce koroze pokračuje, byť pomaleji. Proto se už po cca 5 letech od ošetření mostu dají očekávat lokální problémy s protikorozní ochranou. Jinými slovy, ocelová konstrukce zevnitř dále degraduje. Tyto problémy u moderních nosných prvků nenastávají,“ říká profesor Pavel Ryjáček, vedoucí katedry ocelových a dřevěných konstrukcí Fakulty stavební ČVUT.
Celé video o závěrech testů děčínského mostu a jeho aplikace na most na Výtoni naleznete ZDE.
Další čidla. Preventivní monitoring se musel rozšířit

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva