Správa železnic: Preventivní vlak bezpečné železnice vyráží do další sezóny

13.05.2022 15:16 | Tisková zpráva

Po dvouleté přestávce zaviněné protiepidemickými opatřeními se na české koleje vrací Preventivní vlak bezpečné železnice, společný projekt Správy železnic, Českých drah a ČD Cargo.

Správa železnic: Preventivní vlak bezpečné železnice vyráží do další sezóny
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Během května ho čekají čtyři zastávky – na hlavním nádraží v Olomouci (17. a 18. 5.), v Brně-Králově Poli (19. a 20. 5.), v Praze-Dejvicích (24. a 25. 5.) a na hlavním plzeňském nádraží (26. a 27. 5.).

Preventivní vlak bezpečné železnice navštěvuje česká a moravská nádraží již od roku 2007, určený je pro žáky vyšších tříd základních škol a studenty středních škol, kterým ukazuje, jak také může skončit zbytečné riskování, hazard či nepozornost v blízkosti kolejí či přímo na nich. Žáci a studenti se během návštěvy vlaku mimo jiné seznámí s nebezpečím zasažení elektrickým proudem z trolejí při nedovoleném výstupu na střechu vagónu, vážnými úrazy při riskantním přecházení přes koleje či naskakování a vyskakování z jedoucího vlaku nebo s následky nerespektování signalizace na železničních přejezdech.

„Správa železnic dlouhodobě podporuje prevenci a osvětu v oblasti bezpečnosti na železnici. V komunikaci s mladými lidmi apelujeme zejména na maximální pozornost a respektování všech pravidel bezpečného pohybu v blízkosti železničních tratí či na přejezdech a přechodech,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

„Starší děti a mládež mají někdy nebezpečné nápady, pokoušejí štěstí a mají pocit, že se jim nemůže nic stát. Jenže opak je pravdou, alespoň pokud jde o železnici. Například expres rozjetý na 160 km/h ujede každou minutu přes 2,5 kilometru a nezastavíte ho tak snadno jako auto. Nejen na to upozorňuje právě Preventivní vlak,“ poznamenává Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Žáci a studenti procházejí v rámci programu Preventivního vlaku třemi stanovišti. Tím prvním je speciální vůz, kde bude probíhat projekce třetího dílu hraného dokumentu s názvem To nedáš! Ten vychází z reálných mimořádných událostí, které se skutečně staly, a varuje před jejich následky.

Druhý, konferenční vůz je připraven pro diskuzi žáků a studentů s odborníky, kteří šetří nehody na železnici. Vyšetřovatelé s nimi budou rozebírat jednotlivé nebezpečné situace na železnici, v krátkých spotech se zde představí Pravidla bezpečné železnice. Po jejich promítnutí bude vždy následovat diskuse o tom, co udělali figuranti špatně, jaké pravidlo porušili a jaké to mělo následky.

Na třetím stanovišti pak bude probíhat nácvik život zachraňujících úkonů. Záchranáři uvedou žáky a studenty do situace, kdy narazí na nehybného člověka a mají jen sekundy na rozhodnutí, jak se zachovat. Seznámí se s tím, jak mají správně diagnostikovat stav tohoto člověka a jak mají postupovat v záchraně jeho zdraví, či dokonce života.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

7:23 Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To…