U druhé části do Vizovic nyní probíhá aktualizace dokladové části dokumentace, žádost o územní řízení chce Správa železnic podat v polovině letošního roku. Současně pro celou trať běží zpracování dokumentace pro stavební povolení.
Připravovaná modernizace zahrnuje 25 kilometrů dlouhý úsek, v jehož části mezi stanicemi Zlín-střed a Otrokovice dojde ke zdvoukolejnění trati. Obě uvedená nádraží projdou kompletní rekonstrukcí, získají nová nástupiště, podchod a novou nádražní budovu. Obdobné stavební práce proběhnou také ve stanicích Vizovice a Lípa nad Dřevnicí. Dopravní kapacitu mezi Zlínem a Vizovicemi pomůže zvýšit nová výhybna Zlín-Příluky. V rámci stavby se zároveň zruší zastávky Otrokovice-Trávníky, Zlín-U mlýna, Zlín-Malenovice a Zlín-Louky. Tato místa mají být v budoucnu obsloužena MHD. Nově naopak vznikne zastávka Zlín-Malenovice obec.
Významnou částí stavby je také náhrada tří přejezdů mimoúrovňovým křížením. Přejezd v části Otrokovice-Kvítkovice nahradí železniční tunel, dva nadjezdy vzniknou v části Prštné a v části Podvesná. Po stavbě zůstane v rekonstruovaném úseku 21 přejezdů zabezpečených závorami.
Díky modernizaci trati se rychlost vlaků v úseku zvýší na 100 km/h, což přinese zkrácení jízdních dob, zvýšenou kapacitu přepravy a komfortnější cestování. Elektrizací mimo jiné dojde ke snížení hlukové zátěže. Realizace stavby by měla odstartovat v polovině roku 2024.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva