Správa železnic: Rekonstrukce trojice přejezdů na trati Čáslav – Třemošnice

07.04.2021 17:09 | Zprávy

Správa železnic vybrala zhotovitele modernizace tří úrovňových křížení na regionální dráze z Čáslavi do Třemošnice. Zvýšení zabezpečení přejezdů zrealizují společně firmy AŽD Praha a Chládek a Tintěra Pardubice.

Správa železnic: Rekonstrukce trojice přejezdů na trati Čáslav – Třemošnice
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Nejvýše přípustná nabídková cena činila 68,1 milionu korun, vybraný dodavatel nabídl provedení prací za 63,2 milionu korun. Ze silnic první třídy zmizí jeden z posledních přejezdů zabezpečených výstražnými kříži, po rekonstrukci bude osazený závorami.

Trať do Třemošnice vede prakticky v celém úseku mezi Čáslaví a zastávkou Vrdy-Koudelov v souběhu se silnicí I/17. Poblíž Koudelova se vzájemně kříží a na poměrně krátkém, přibližně stometrovém úseku se nacházejí ještě další úrovňová křížení s cyklostezkou a silnicí III/33724. Všechny tři přejezdy jsou v současnosti zabezpečeny pouze výstražnými kříži.

V rámci celkové rekonstrukce zmíněných přejezdů se zvýší úroveň jejich zabezpečení. Na kříženích s cyklostezkou a komunikací III. třídy bude dosazeno světelné a zvukové přejezdové zabezpečovací zařízení bez závor. Přejezd na silnici I. třídy bude navíc doplněn pozitivní signalizací a závorami. Jejich břevna budou z kompozitního materiálu s LED svítidly.

Další součástí stavby bude rekonstrukce železničního spodku a svršku v okolí přejezdů a dvou přilehlých mostních objektů. Zajímavostí projektu je náhrada mostu přes Koudelovský potok v km 2,132, na kterém dochází ke křížení dráhy a silnice I/17. Stávající přemostění bude odstraněno a na jeho místě vznikne nový prefabrikovaný železobetonový most složený z profilů ve tvaru U.

Realizace stavby bude zahájena v průběhu tohoto měsíce, dokončení je plánováno na duben příštího roku. V rámci přípravy akce byla navržena technická řešení, která umožní zkrácení výlukových činností na minimum, a to hlavně v případě výměny mostu přes Koudelovský potok. Ten bude vybudován za 21 dní během nepřetržité výluky na přelomu září a října.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Robert Králíček byl položen dotaz

digitalizace

Ukažte mi někoho, komu se z politiků na první pokud podařila nějaká digitalizace. A proč se v tomto směru pořád tak pozadu? PS: Tímto dotazem nehájím Bartoše, jen mi přijde, že v tom není sám, že udělat něco pořádně vám politikům obecně dělá dost problém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Autovlak dostane nový terminál, na půl roku se ale „odmlčí“

7:23 České dráhy: Autovlak dostane nový terminál, na půl roku se ale „odmlčí“

Autovlak z Prahy do Popradu a Košic přeruší zhruba na půl roku svůj provoz. Jeho pražský terminál se…