Správa železnic: Rekonstrukce vsetínské stanice se přesouvá do samotného centra města

06.03.2023 7:34 | Tisková zpráva

Rychlým tempem roste ve Vsetíně budoucí společný odbavovací terminál, který nahradí stávající budovu nádraží. V areálu stanice stojí nový technologický objekt a betonují se základy vícepodlažního parkovacího domu. Zatímco loňský rok byl především ve znamení rekonstrukce kolejí směrem na Velké Karlovice, letos dojde k modernizaci kolejiště, výstavbě terminálu a podchodu přímo ve stanici.

Správa železnic: Rekonstrukce vsetínské stanice se přesouvá do samotného centra města
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Rozsáhlá rekonstrukce stanice Vsetín je každým dnem patrnější v samotném centru města. Během dvou měsíců vyrostla v sousedství výpravní budovy hrubá stavba nového dopravního terminálu pro železniční a autobusovou dopravu. Budoucí dvoupodlažní prosklená stavba nabídne cestujícím odpovídající komfort. „Hotovo by mělo být do konce letošního roku, souběžně budeme stavět podchod z terminálu, který vyústí za kolejištěm v místní části Na Lapači. V srpnu zahájíme také odstranění stávající budovy nádraží, abychom do konce roku zvládli všechny nutné související stavební práce,“ přibližuje za Správu železnic ředitel Stavební správy východ Miroslav Bocák.

Po dobu pěti měsíců, tedy do konce roku, budou na parkovišti v těsné blízkosti stávající výpravní budovy provizorní prostory pro odbavení cestujících s potřebným zázemím.

V polovině února se stavba posunula také přímo do kolejiště stanice. „Dokončení kolejiště ladíme s dostavbou terminálu a nového podchodu. Po dobu rekonstrukce zajistíme cestujícím provizorní nástupiště a bezpečný přístup k nim. Předpokládáme, že od konce prosince budou moci nový terminál, podchod i všechna nová nástupiště začít využívat,“ doplňuje Miroslav Bocák. Rekonstrukce neovlivní významněji vlakovou dopravu. Omezení bude spočívat ve sníženém počtu kolejí, ke kterým se budou přistavovat vlaky.

Letos v lednu se také zrušil přejezd v ulici U Křivačkárny. V polovině března se tu rozběhnou práce na podchodu, který bude následně plně nahrazovat i přechod ve Štěpánské ulici. Mezi těmito ulicemi se proto staví také nová silnice s mostem přes potok Rokytenku, která bude sloužit jak autům, tak chodcům. Kompletní dokončení se předpokládá v červnu příštího roku, kdy se následně zruší přechod ve Štěpánské ulici.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Celkové investiční náklady stavby činí 3 376 323 986 korun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

koalice-opozice

Nejen vy, ale dost vašich kolegů kritizuje to, jak koalice přistupuje k vašim návrhům jako opozice. Upřímně, myslíte, že vy jste byli lepší, když jste vládli? Já mám dojem, že byste se celkově měli všichni zamyslet a začít víc spolupracovat. Jasně, jste soupeři, ale nemělo by jít v prvé řadě o blaho...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Silvestrovské jízdy s Bardotkou na střechu české železnice

16:08 České dráhy: Silvestrovské jízdy s Bardotkou na střechu české železnice

Nemáte ještě plány na poslední den letošního roku? Pojeďte si užít Silvestra na střechu české železn…