Rekonstrukcí projdou také navazující traťové úseky do Chabařovic a do Teplic v Čechách. Stavební práce začnou letos v květnu a potrvají do konce roku 2022. Rychlost vlaků se poté zvýší až na 135 km/h.
Cílem stavby je kompletní rekonstrukce stanice Krupka-Bohosudov, která se vrátí ke svému dřívějšímu názvu Bohosudov. Z pohledu jízdního řádu se v podstatě nic nezmění, protože vlaky osobní dopravy budou po dokončení prací zastavovat v nově vybudované zastávce, která převezme stávající pojmenování stanice. Tvořit ji budou dvě vnější nástupiště o délce 120 metrů, umístěná v blízkosti železničního přejezdu v ulici Pod dolní drahou.
Kolejiště ve stanici Bohosudov projde redukcí, kolejové úpravy budou vycházet z umístění dvou nástupišť na nově vzniklé zastávce. Nejen obě hlavní koleje, ale také předjízdná a manipulační budou bezstykové.
Kromě samotné stanice projdou rekonstrukcí i obě koleje v mezistaničním úseku Chabařovice – Bohosudov a první traťová kolej mezi Bohosudovem a Teplicemi v Čechách. Ta se směrově a výškově srovná s již dříve rekonstruovanou druhou kolejí. Součástí prací bude i instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a návazných technologií.
V rámci rekonstrukce první traťové koleje mezi Bohosudovem a Teplicemi v Čechách projde přestavbou rovněž přilehlé nástupiště na zastávce Proboštov. Stejně jako v ostatních případech bude v normové výšce 550 mm nad kolejí a s bezbariérovým přístupem. Součástí vybavení moderních nástupišť budou i nové přístřešky.
V Bohosudově bude zřízeno nové staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie – elektronické stavědlo. Jeho technologické zázemí bude umístěno v rekonstruované výpravní budově. Staniční zabezpečovací zařízení bude po dokončené stavby dálkově řízeno ze stanice Teplice v Čechách. Bezpečnost nejen cestujících zajistí kamerový systém, instalován bude i nový informační systém, a to jak hlasový, tak vizuální. Součástí sdělovacího systému bude i ozvučení zastávky Proboštov.
V návaznosti na úpravy železničního spodku a svršku proběhne i kompletní rekonstrukce trakčního vedení, a to v souladu s koncepcí přechodu na jednotnou napájecí soustavu v příštích letech. Některé nové výhybky doplní elektrický ohřev, ve stanici Bohosudov se provedou úpravy venkovního osvětlení, obě uvedené zastávky budou osvětleny zcela nově.
Rekonstrukcí projde celkem pět železničních přejezdů. Šesté úrovňové křížení, které se nachází v ulici Emilie Dvořákové v Teplicích, bude zrušeno. Nahradí je silniční podjezd určený i pro jízdu trolejbusů. Ty v současnosti využívají úzký podjezd, který se bude nově používat jako kolektor.
Celkové investiční náklady akce s názvem Rekonstrukce žst. Bohosudov činí 1 676 419 186 Kč bez DPH. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Maximální příspěvek EU může dosáhnout výše až 1 246 294 156 Kč. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby je Společnost ChT+EŽ+AŽD – Rekonstrukce žst. Bohosudov. Tu tvoří firmy Chládek a Tintěra, Elektrizace železnic Praha a AŽD Praha.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva