Zahájení přípravných prací se plánuje v příštím měsíci, hlavní stavební činnost spojená s výlukami proběhne od března do srpna příštího roku. Dojde ke komplexní modernizaci úseků Žalhostice (včetně) – Litoměřice Cihelna (mimo) a Litoměřice horní nádraží (mimo) – Liběšice (mimo), kde se následně zvýší traťová rychlost až na 100 km/h. Ve zbývající části do České Lípy se provede rekonstrukce vybraných mostů a propustků a také železničních přejezdů, na kterých je dnes omezena rychlost vlaků kvůli nedostatečným rozhledovým poměrům. Vybaveny budou zabezpečovacím zařízením se světelnou signalizací.
Ke kompletní rekonstrukci dojde ve stanici Žalhostice, kde stavbaři vybudují nová nástupiště včetně přístupových chodníků. Nově bude tvořena dvěma dopravními kolejemi s kolejovou spojkou uprostřed stanice a dvěma vnějšími nástupišti dlouhými 90 m. Rychlost vlaků se zde zvýší na 80 km/h ve směru na Lovosice, respektive na 70 km/h ve směru na Litoměřice. Ve stanici bude instalováno zabezpečovací a sdělovací zařízení umožňující zapojení do dálkového řízení provozu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva