Cílem je zejména ověřit správnou komunikaci mezi traťovou a palubní (vlakovou) částí ETCS. Jde o první případ, kdy na provoz vlaků dohlíží pouze evropský zabezpečovač, proto může v průběhu ověřovacího provozu docházet ke kalibraci systému.
Na takzvané Uničovce projede měsíčně zhruba 1600 vlaků. Za zmíněné období registruje Správa železnic několikavteřinové výpadky signálu mezi traťovou a palubní částí ETCS u zhruba 1 až 2 procent vlaků, což způsobuje prodloužení jízdních dob těchto spojů. V průměru se jedná o 5 až 7 minut, během kterých je nutné provést nezbytné dopravní a technologické úkony. Spolu s železničními dopravci a dodavateli systémů Správa železnic pracuje na tom, aby se počet těchto případů ještě významně snížil.
Soupravy jsou vybaveny palubními jednotkami, které v on-line režimu neustále komunikují s balízami umístěnými na trati. Pokud dojde k výpadku signálu i na několik vteřin, systém ETCS pro zajištění bezpečnosti automaticky a správně zareaguje tak, že dojde ke snižování rychlosti vlaku. Správa železnic provádí na Uničovce kontinuální měření dostupnosti signálu, jehož spolehlivost dosahuje až 99 procent.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva