Správa železnic: Stavební sezona se naplno rozběhla, dopady do provozu budou menší

02.05.2023 16:03 | Tisková zpráva

Letošní silně proinvestiční rozpočet ve výši 70 miliard korun umožňuje realizaci významných a dlouho očekávaných staveb na železnici. Plán výstavby dnes představili ministr dopravy Martin Kupka a generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Z připravených 38 projektů na letošní rok se už podařilo zahájit přesně polovinu. Rekonstrukce tratí a nádražních budov si vyžádají nezbytná omezení provozu, jejich vliv však bude menší než v minulém roce.

Správa železnic: Stavební sezona se naplno rozběhla, dopady do provozu budou menší
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

„Cestování vlakem představuje udržitelný způsob přepravy a jeho obliba v Česku stále roste. Proto je nutné pokračovat ve vysokém tempu modernizace tratí a zlepšovat jejich stav a propustnost. Tím spíš, když Správa železnic může letos čerpat nejvyšší objem financí ze všech dopravních sektorů,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Přidělené finanční prostředky směřují zejména na realizaci 38 plánovaných významných staveb. K zahájení realizace nebo vyhlášení výběrového řízení na realizaci už došlo u 19 z nich. Aktuálně se staví na 174 kilometrech tratí. Stavební práce odstartovaly na jednom z úseků plánované trati na letiště, a to mezi stanicemi Praha-Bubny – Praha-Výstaviště. Naplno běží rekonstrukce nástupišť v Lovosicích a nádražní budovy v Karviné.

Správa železnic už vybrala zhotovitele náhrady prvního přejezdu na koridoru nadjezdem v Olomouci-Holici. Probíhají tendry na výstavbu bezbariérového přístupu na nástupiště v Kolíně, rekonstrukci úseku Karlštejn – Beroun, první část modernizace stanice Praha-Smíchov, zdvoukolejnění Branického mostu nebo rekonstrukci stanice Havířov a navazujícího úseku do zastávky Havířov střed. Hledáme rovněž zhotovitele několika instalací evropského zabezpečovače ETCS. Tím je vybaveno už více než 750 kilometrů tratí.

„V průběhu letošního roku plánujeme vypsat výběrová řízení na další významné akce. V rámci projektu železnice na letiště to bude modernizace stanice Praha Masarykovo nádraží. Pražského Smíchova se pak týká druhá část rekonstrukce tamní stanice a výstavba nové lávky přes kolejiště,” řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Na spojnici Brna a Havlíčkova Brodu jsou před zahájením práce v úsecích Přibyslav – Pohled a Vlkov u Tišnova – Křižanov. Na stejné trati se nachází i stanice Brno-Královo Pole, kterou čeká modernizace nástupišť a výstavba nové nádražní budovy. Miliardovými akcemi jsou také rekonstrukce úseků Lipník nad Bečvou – Drahotuše a Kyjice – Chomutov. Z hlediska bezpečnosti je pak důležitá náhrada pětikolejného přejezdu ve stanici Studénka podjezdem.

Kde se uskuteční největší výluky

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Senioři jsou jediná skupina, která od 2020 netratila

A není to snad pravda? Vždyť pracujícím klesají zejména kvůli inflaci mzdy, zatímco důchodcům důchody rostou. Komu je dorovnávám příjem tak jako důchodcům? Netvrdím, že máme hodit důchodce přes palubu, nezaslouží si to, ale cožpak si my ostatní zasloužíme takové mzdy? My třeba o důchodců navíc nemám...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Nový Radioprojekt přinesl výrazné navýšení týdenního dosahu vysílání

11:27 Český rozhlas: Nový Radioprojekt přinesl výrazné navýšení týdenního dosahu vysílání

Po téměř 20 letech došlo k významné změně metodiky výzkumu poslechovosti rádií Radioprojekt. Od 2. p…