Správa železnic: Systém ETCS získá také trať z Plzně do Chebu

21.08.2020 17:11 | Zprávy

Celoevropský zabezpečovací systém ETCS bude zajišťovat bezpečný provoz také na rameni 3. tranzitního železničního koridoru z Prahy na západ Čech.

Správa železnic: Systém ETCS získá také trať z Plzně do Chebu
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Správa železnic slavnostně zahájila jeho instalaci na 107 kilometrů dlouhém úseku z Plzně do Chebu, který je také částí transevropské jádrové dopravní sítě. Součástí stavby je rovněž vybudování nového zabezpečovacího zařízení ve stanici Cheb. Investiční akce vychází z Evropského prováděcího plánu a Národního implementačního plánu ERTMS/ETCS. První stavební práce byly zahájeny již v závěru minulého roku, hotovo bude v srpnu 2022.

Jako první začala v loňském roce výstavba radioblokové centrály (RBC) pro úsek mezi Plzní a Chebem. Balízy budou nainstalovány v kolejích jednotlivých železničních stanic a ve všech mezistaničních úsecích v lednu a únoru příštího roku, předtím se provedou úpravy stávajících staničních i traťových zabezpečovacích zařízení, která budou zajišťovat přenos dat o volnosti úseků, stavu jízdních cest, přejezdů a dalších informací do radioblokové centrály.

Ve 2. etapě dojde v Chebu k náhradě stávajícího reléového zabezpečovacího zařízení za elektronické 3. kategorie s ovládáním z jednotného obslužného pracoviště s možností obsluhy z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze. Potřebné kolejové úpravy a dílčí rekonstrukce staničního zabezpečovacího zařízení již probíhají v rámci probíhající modernizace celého nádraží. 

Práce ve stanici Cheb budou dále zahrnovat úpravy sdělovacího zařízení, rozhlasu pro cestující a informačního a kamerového systému. Ve výpravní budově jsou naplánovány stavební úpravy pro umístění nové stavědlové ústředny, místnosti pro sdělovací zařízení a zajištění prostor pro jejich obsluhu a také nové uspořádání dispečerských pracovišť.

Systém ETCS je standardizované evropské vlakové zabezpečovací zařízení, které zajišťuje plynulý provoz v mezinárodním železničním provozu mezi odlišnými systémy národních železnic. Jeho instalace současně zvyšuje bezpečnost vlakové dopravy. Aktuálně je tímto systémem pokryto 255 kilometrů tratí ve správě Správy železnic. Dalších 206 kilometrů mezi Břeclaví a Petrovicemi u Karviné již postoupilo do zkušebního provozu, letos přibudou úseky Přerov – Česká Třebová a Český Brod – Praha-Běchovice – Praha-Uhříněves. 

Zhotovitelem stavby s názvem ETCS Plzeň (mimo) – Cheb je společnost AŽD Praha. Tato akce je z hlediska EU součástí projektu ETCS Beroun – Plzeň – Cheb, který je EU spolufinancován v rámci programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF) částkou 27 147 770 EUR. Předpokládaná celková výše nákladů projektu ETCS Plzeň (mimo) – Cheb dosahuje 1 013 534 696 Kč bez DPH, s příspěvkem EU ve výši 22 498 579 EUR, tedy 584 834 402 Kč. Financování z národních zdrojů zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Podrývají naši demokracii lživou propagandou a falešnými sliby

Dobrý den, jestli vás chápu dobře, považujete se za demokraty. Přijde vám ale demokratické a také nějak prospěšné, když haníte všechny, kteří mají jiný názor než vy? Mám také dojem, že tato vláda se s těmi, co mají jiný názor vůbec nebaví, jen je onálepkuje. To myslíte, že je ta cesta, jak čelit pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost ve věci klimatické žaloby

7:14 Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost ve věci klimatické žaloby

Nejvyšší správní soud dnes vydal rozsudek týkající se tzv. klimatické žaloby. Tu podaly zapsaný spol…