Kompletní renovací prochází elektrifikovaný úsek o délce přibližně 1,4 kilometru, jeho součástí je kromě Děčínského tunelu také most přes řeku Labe. Vlaky se na zrekonstruovanou trať vrátí letos v listopadu, celá stavba bude dokončena v polovině roku 2023.
V hlavní výluce, která začala 1. března a skončí 15. listopadu, dochází k výměně více než sto let staré ocelové konstrukce přes Labe. Celkem 265 metrů dlouhý nový most bude tvořit konstrukce s podélnými a příčnými výztuhami a průběžným kolejovým ložem. Její jednotlivé části se svařují v blízkém areálu Česko-saských přístavů. Svým uspořádáním nový most respektuje původní vzhled, zároveň splní všechny současné normy a provozní požadavky železniční dopravy. Rychlost vlaků na něm se zvýší ze současných 30 na 50 km/h.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva