Kompletní renovací prochází elektrifikovaný úsek o délce přibližně 1,4 kilometru, jeho součástí je kromě Děčínského tunelu také most přes řeku Labe. Vlaky se na zrekonstruovanou trať vrátí letos v listopadu, celá stavba bude dokončena v polovině roku 2023.
V hlavní výluce, která začala 1. března a skončí 15. listopadu, dochází k výměně více než sto let staré ocelové konstrukce přes Labe. Celkem 265 metrů dlouhý nový most bude tvořit konstrukce s podélnými a příčnými výztuhami a průběžným kolejovým ložem. Její jednotlivé části se svařují v blízkém areálu Česko-saských přístavů. Svým uspořádáním nový most respektuje původní vzhled, zároveň splní všechny současné normy a provozní požadavky železniční dopravy. Rychlost vlaků na něm se zvýší ze současných 30 na 50 km/h.
V rámci stavby rovněž dochází ke kompletní sanaci Děčínského tunelu o délce 395 metrů. Vyměňuje se železničního svršek a spodek i trakční vedení. Součástí projektu je také rekonstrukce zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Snížení hlukové zátěže v okolí trati přinese kromě obnoveného kolejového svršku také instalace přibližně 700 metrů protihlukových stěn v místech, kde trať prochází městskou zástavbou.
Zhotovitelem investiční akce s názvem Optimalizace traťového úseku Děčín východ – Děčín-Prostřední Žleb je Společnost most Prostřední Žleb. Jejím správcem je STRABAG Rail, společníky DT Mostárna a STRABAG AG. Financování stavby zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Stavbu s předpokládanými celkovými investičními náklady ve výši 1 138 717 343 Kč.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva