Správa železnic: Z tratí zmizely další desítky přejezdů

07.10.2022 17:23 | Tisková zpráva

Správa železnic úspěšně pokračuje ve snižování počtu přejezdů na své síti. Od počátku roku 2022 bylo zrušeno již bezmála sedm desítek úrovňových křížení železnice s dalšími komunikacemi. Vedle úprav vedoucích k vyšší úrovni zabezpečení železničních přejezdů představuje právě redukce jejich počtu další významnou cestu ke zvyšování bezpečnosti jak drážního, tak silničního provozu a jejich plynulosti. Nejbezpečnější přejezd je totiž takový, který vůbec neexistuje.

Správa železnic: Z tratí zmizely další desítky přejezdů
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Zatímco před dvěma lety ubylo 37 a loni 52 přejezdů, letos tempo dále zrychlilo. Ze 7 734 na začátku roku 2022 se počet přejezdů na tratích Správy železnic snížil již o 69. Projevuje se tak zjednodušení celého procesu rušení železničních přejezdů díky novelizované legislativě účinné od roku 2021. Ta usnadňuje řešení v případech, kdy se cesta přes jiný přejezd s minimálně stejným stupněm zabezpečení neprodlouží o více než pět kilometrů. Po individuálním posouzení a dohodě se samosprávami a dalšími dotčenými subjekty jsou rušeny především málo využívané přejezdy na polních a lesních cestách, kde Správa železnic často řeší také náhradní přístup k dotčeným pozemkům. Jde ale i o přejezdy naopak s vysokou intenzitou dopravy, které jsou nahrazovány mimoúrovňovým křížením.

Z letos dosud zrušených přejezdů šlo v 34 případech o úrovňová křížení zabezpečená výstražným křížem, dalších 22 bylo osazeno mechanickým přejezdovým zabezpečovacím zařízením. Zanikly ale i přejezdy s výstražnými světly či závorami, často v souvislosti s modernizací tratí. Například díky přeložkám v rámci modernizace 4. železničního koridoru.

Plné dvě desítky zaniklých přejezdů se nacházely na území Středočeského kraje, po deseti ubylo v kraji Jihočeském a také Moravskoslezském. Naopak v Plzeňském kraji nebo například na Vysočině bylo letos zatím zrušeno pouze po jednom přejezdu. V drtivé většině zanikla křížení dráhy s místními a účelovými komunikacemi, pouze osm přejezdů se nacházelo na silnicích vyšších tříd. Obdobným tempem jako letos by mělo rušení přejezdů pokračovat i v následujícím roce.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Orlík umí znovu najet za dvě minuty na plný výkon, po jarní údržbě má nový řídicí systém

9:16 ČEZ: Orlík umí znovu najet za dvě minuty na plný výkon, po jarní údržbě má nový řídicí systém

Orlík za celou svou historii vyrobil už 21 TWh ekologické elektřiny, a pokryl tak pomyslnou spotřebu…