V rámci přestavby téměř 20 kilometrů trati, která je součástí 1. tranzitního koridoru, došlo k rekonstrukci nejen mezistaničních úseků, stanic a zastávek, ale také velkého počtu tunelů a mostů. Zmodernizovaný úsek podél řeky Svitavy začnou nejprve obsluhovat osobní vlaky a rychlíky, expresní spoje se na něj vrátí v polovině příštího roku.
„Investice do železniční infrastruktury jsou důležité nejen pro rozvoj dopravy, ale také jako podpora domácího průmyslu. Kvalitnější cestování navíc usnadňuje život našim občanům. Proto jsem rád, že se přísun finančních prostředků určených na modernizaci železnice nezastavil ani v dnešní složité době. Naopak, Správa železnic bude v příštím roce disponovat rekordním rozpočtem v předpokládané výši 70 miliard korun, včetně úvěru poskytnutého Evropskou investiční bankou,“ uvedl předseda vlády Petr Fiala.
Trať z Brna do České Třebové vznikla už v roce 1849, dnes je součástí 1. tranzitního železničního koridoru. V letech 1992 až 1998 prošla první zásadnější modernizací spojenou také s elektrizací. Zmíněné úpravy proběhly podle tehdejších požadavků, ve stanicích tak například zůstala nástupiště, která neumožňovala pohodlný nástup do vlaků. Cílem stavebních prací, které začaly vloni na podzim, tak bylo i odstranění tohoto historického dluhu.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva