Správci infrastruktury se tímto dohodli nejen na společném zadávání veřejných zakázek, způsobu hrazení nákladů či organizační struktuře vedení projektu, ale i na způsobu komunikace a klíčových technických parametrech.
„Podpis smlouvy završil intenzivní práce posledního roku, kdy obě strany hledaly optimální formu spolupráce, která by byla vyvážená a současně splňovala specifika českého i německého práva,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Potřeba realizace nového železničního spojení je důsledkem rostoucí poptávky v osobní i nákladní dopravě. Nová trať je součástí transevropské dopravní sítě TEN-T, konkrétně Východo-středomořského koridoru, který propojuje Severní a Baltské moře se Středozemním a Černým mořem. Současně touto stavbou dojde k napojení České republiky na síť západoevropských vysokorychlostních tratí.
Na základě uzavřené smlouvy budou v následujících letech zadávány a plněny veřejné zakázky pro předprojektovou přípravu pro společný plánovací prostor, který zahrnuje vlastní tunel i přilehlé předportálové úseky, a současně bude vzájemně koordinován postup přípravy úseku mezi Drážďany a Ústím nad Labem. Postup společného zadávání společnosti představili 15. ledna 2020 na předběžné tržní konzultaci.
Podpis smlouvy je významným milníkem spolupráce na projektu mezi stranami a v souvislosti s uveřejněním prvních veřejných zakázek se v nejbližších měsících uskuteční společné setkání představitelů organizací za účasti veřejnosti a médií.
Na uzavřenou smlouvu v budoucnu naváže mezistátní smlouva řešící výstavbu a provozování přeshraničního úseku, jehož příprava již byla za účasti Správy železnic a DB Netz AG zahájena.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva