Správa železnic dokončila architektonickou studii terminálu VRT Praha východ

17.12.2021 9:15 | Tisková zpráva

První terminál vysokorychlostní železnice Praha východ má novou, upravenou podobu. Správa železnic ve spolupráci s dodavatelem dokončila architektonickou studii tohoto budoucího významného dopravního uzlu. Nadále probíhají práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí.

Správa železnic dokončila architektonickou studii terminálu VRT Praha východ
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Dopracování soutěžního návrhu je běžnou součástí procesu projektování dopravních staveb.  Dodavatelé zapracovali připomínky místních samospráv z projednání, která absolvoval tým přípravy vysokorychlostních tratí (VRT). Zohledněny byly také návrhy kolegů z francouzských státních drah SNCF, kteří mají s provozem terminálů řadu zkušeností. V neposlední řadě návrh doznal změn z důvodu pokračujících prací na dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR) úseku VRT Polabí, na němž se bude terminál Praha východ realizovat.

Veškeré úpravy byly provedeny v souladu s požadavky Správy železnic na moderní terminál vysokorychlostní železnice. Architekti a projektanti například navrhli nový severní vstup do přestupního uzlu, který zlepší dostupnost terminálu pro pěší z obce Nehvizdy. Nové jsou rovněž lávky pro zlepšení přístupu na nástupiště z parkoviště. Ty zajistí i komfortní přestup mezi vlaky pro cestující. Terminál je oproti původnímu návrhu prostornější, aby měl dostatečnou kapacitu pro přepravní poptávku. Na nástupištích budou zároveň zřízeny čekárny.

Komfortnější cestování nabídne terminál také cyklistům. Kromě cyklostojanů bude vybaven uzamykatelnými boxy a také zařízením pro dobíjení elektrických kol. Projektanti ale nezapomněli ani na motoristy, kterým bude u každého pátého parkovacího místa k dispozici stojan na dobíjení elektromobilů.

Práce pokračují na dokumentaci pro územní rozhodnutí, kterou, stejně jako architektonickou studii, připravuje sdružení „MP+ov Nehvizdy 2020“, složené ze společnosti METROPROJEKT Praha a.s. a architektonické kanceláře ov architekti s.r.o. Dokumentace na vysokorychlostní terminál bude následně zakomponována do dokumentace pro územní řízení na traťový úsek VRT Polabí. Zahájení stavby očekává Správa železnic v roce 2025.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

JUDr. Pavel Staněk, MBA byl položen dotaz

Nepřijde vám ten váš návrh na výpověď bez důvodu úplně asociální?

Neměli byste spíš navrhovat věci, které by lidem pomohli a co se týká práce třeba řešit rostoucí nezaměstnanost nebo mzdy, které jsou u nás v porovnání s dalšími státy dost podprůměrné? Já mám čím dál víc dojem, že vy tu nejste vůbec od toho, abyste lidem pomáhali, spíš naopak. Nebo máte dojem, že s...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj vychází vstříc poptávce. Na třech středních školách otevře nové lycejní obory

22:31 Královéhradecký kraj vychází vstříc poptávce. Na třech středních školách otevře nové lycejní obory

Královéhradecký kraj v příštím školním roce otevře tři třídy nových lycejních oborů na středních ško…