Správa železnic dokončila architektonickou studii terminálu VRT Praha východ

17.12.2021 9:15 | Tisková zpráva

První terminál vysokorychlostní železnice Praha východ má novou, upravenou podobu. Správa železnic ve spolupráci s dodavatelem dokončila architektonickou studii tohoto budoucího významného dopravního uzlu. Nadále probíhají práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí.

Správa železnic dokončila architektonickou studii terminálu VRT Praha východ
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Dopracování soutěžního návrhu je běžnou součástí procesu projektování dopravních staveb.  Dodavatelé zapracovali připomínky místních samospráv z projednání, která absolvoval tým přípravy vysokorychlostních tratí (VRT). Zohledněny byly také návrhy kolegů z francouzských státních drah SNCF, kteří mají s provozem terminálů řadu zkušeností. V neposlední řadě návrh doznal změn z důvodu pokračujících prací na dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR) úseku VRT Polabí, na němž se bude terminál Praha východ realizovat.

Veškeré úpravy byly provedeny v souladu s požadavky Správy železnic na moderní terminál vysokorychlostní železnice. Architekti a projektanti například navrhli nový severní vstup do přestupního uzlu, který zlepší dostupnost terminálu pro pěší z obce Nehvizdy. Nové jsou rovněž lávky pro zlepšení přístupu na nástupiště z parkoviště. Ty zajistí i komfortní přestup mezi vlaky pro cestující. Terminál je oproti původnímu návrhu prostornější, aby měl dostatečnou kapacitu pro přepravní poptávku. Na nástupištích budou zároveň zřízeny čekárny.

Komfortnější cestování nabídne terminál také cyklistům. Kromě cyklostojanů bude vybaven uzamykatelnými boxy a také zařízením pro dobíjení elektrických kol. Projektanti ale nezapomněli ani na motoristy, kterým bude u každého pátého parkovacího místa k dispozici stojan na dobíjení elektromobilů.

Práce pokračují na dokumentaci pro územní rozhodnutí, kterou, stejně jako architektonickou studii, připravuje sdružení „MP+ov Nehvizdy 2020“, složené ze společnosti METROPROJEKT Praha a.s. a architektonické kanceláře ov architekti s.r.o. Dokumentace na vysokorychlostní terminál bude následně zakomponována do dokumentace pro územní řízení na traťový úsek VRT Polabí. Zahájení stavby očekává Správa železnic v roce 2025.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Antonín Seďa byl položen dotaz

Sobotka lhal v TV Nova, vyhodíte ho z ČSSD?

Dnes 26.5.2017 cca ve 20:10 hod. sdělil Sobotka národu, že na rozdíl od Prezidenta jednal podle pravidel. Zamlčel ale skutečnost, že porušil Koaliční smlouvu. Před půl rokem neodvolání Hermana odůvodnil právě touto smlouvou. Lhal tedy tehdy nebo dnes. Vyvodí z toho Vaše strana už konečně nějaký důsl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Prázdninová návštěvnost Temelína meziročně vzrostla

20:11 ČEZ: Prázdninová návštěvnost Temelína meziročně vzrostla

Přesně 14 610 návštěvníků zavítalo o prázdninách do Infocentra Jaderné elektrárny Temelín. Je to o t…