Původní plán přitom počítal s úpravou 150 přejezdů. Kromě modernizace a doplňování zabezpečovacího zařízení zajistilo vyšší bezpečnost dopravy také rušení přejezdů. K tomu došlo na více než stovce míst.
„Posilování bezpečnosti na přejezdech má pozitivní dopady jak na železniční, tak i silniční provoz. Jde o jednu z našich hlavních priorit, ve které nehodláme polevit ani v dalších letech. Výstražné kříže nahrazujeme světelným zabezpečovacím zařízením, instalujeme závory. Jen v loňském roce jsme do přejezdů a jejich bezpečnosti investovali 3,1 miliardy korun, vůbec nejvíc v historii,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Celkem se v roce 2022 podařilo zrekonstruovat 233 přejezdů, plány přitom počítaly s tím, že se za zmíněné období dočká úprav 150 úrovňových křížení. Správa železnic se zaměřila i na rušení vybraných přejezdů. Celkem se to loni povedlo na 102 místech. I to je rekordní číslo. Přejezdy se ruší nejen tam, kde trať kříží třeba lesní cesta, ale i v lokalitách s vysokou intenzitou dopravy. V takovém případě se nahrazují nadjezdem nebo podjezdem. Do roku 2030 se počítá s dalším snížením počtu přejezdů o přibližně 5 procent.
Ani v letošním roce Správa železnic nepoleví v dalším zvyšování zabezpečení železničních přejezdů. Úpravy provede na 130 místech, celkové náklady přesáhnou 1,8 miliardy korun. Co se týká budování mimoúrovňových křížení, ještě letos by měl začít vznikat nový nadjezd v Olomouci-Holici, který nahradí stávající přejezd na koridorové trati.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva