Správa železnic může projektovat modernizaci tratí v Královéhradeckém kraji

05.09.2024 22:28 | Tisková zpráva

Centrální komise ministerstva dopravy schválila výjimku, která umožňuje Správě železnic pokračovat v projektové přípravě modernizace tratí na sever od Hradce Králové ještě před projednáním studie proveditelnosti rychlého spojení Praha – Wroclaw. Výjimka se týká vysokorychlostních úseků i úseků konvenčních tratí na území Královéhradeckého kraje.

Správa železnic může projektovat modernizaci tratí v Královéhradeckém kraji
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

„Po letech úsilí a jednání mám obrovskou radost, že začnou projekční práce na modernizaci klíčových tratí v Královéhradeckém kraji. Pro mě a celý tým krajského odboru dopravy to znamená velké zadostiučinění a pro cestující v regionu také reálný výhled na rychlejší cestování na trase Praha – Hradec Králové – Wroclaw do několika let. Součástí připravovaných dílčích projektů je modernizace a zdvoukolejnění trati mezi Hradcem Králové a Jaroměří, modernizace trati mezi Jaroměří, Českou Skalicí a Náchodem včetně výstavby tzv. Vysokovské spojky. Počítá se také s modernizací úseku z Náchoda do Meziměstí až na státní hranice. Právě desetiletí opomíjený projekt Vysokovské spojky je naprosto klíčový pro zkrácení cestování mezi Hradcem a Broumovem a je nejkratší možnou variantou pro rychlé spojení mezi Prahou a Varšavou. Osobně tuto klíčovou investici léta prosazuji i při jednání s ministry dopravy i dalšími zástupci státu a jeho organizací,“ uvedl hejtman Martin Červíček.

V rámci železničních investic Správa železnic kromě modernizací a zdvoukolejnění tratí počítá také s dálkovým ovládáním zabezpečovacího zařízení, zvýšení rychlosti, modernizací železničních stanic a zavedením systému ETCS L2.

Správa železnic začne připravovat zadání na zpracování záměrů projektů a dokumentací pro povolení všech tří uvedených staveb. Realizace se předpokládá postupně v letech 2029 až 2032.

Souběžně se připravuje rovněž zřízení železniční stanice Česká Metuje s plánovanou realizací v letech 2026 a 2027, které umožní zvýšení kapacity trati a tím zavedení dalších vlaků.

Po ukončení modernizace budou vytvořeny podmínky pro naplnění plánovaných provozních konceptů jak v oblasti dálkové, tak i regionální dopravy včetně posílení mezinárodních spojů do polské Wroclawi.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác

11:14 DPP: Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) finišuje s přípravnými pracemi na kompletní modernizaci stanic me…