Správa železnic může projektovat modernizaci tratí v Královéhradeckém kraji

05.09.2024 22:28 | Tisková zpráva

Centrální komise ministerstva dopravy schválila výjimku, která umožňuje Správě železnic pokračovat v projektové přípravě modernizace tratí na sever od Hradce Králové ještě před projednáním studie proveditelnosti rychlého spojení Praha – Wroclaw. Výjimka se týká vysokorychlostních úseků i úseků konvenčních tratí na území Královéhradeckého kraje.

Správa železnic může projektovat modernizaci tratí v Královéhradeckém kraji
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

„Po letech úsilí a jednání mám obrovskou radost, že začnou projekční práce na modernizaci klíčových tratí v Královéhradeckém kraji. Pro mě a celý tým krajského odboru dopravy to znamená velké zadostiučinění a pro cestující v regionu také reálný výhled na rychlejší cestování na trase Praha – Hradec Králové – Wroclaw do několika let. Součástí připravovaných dílčích projektů je modernizace a zdvoukolejnění trati mezi Hradcem Králové a Jaroměří, modernizace trati mezi Jaroměří, Českou Skalicí a Náchodem včetně výstavby tzv. Vysokovské spojky. Počítá se také s modernizací úseku z Náchoda do Meziměstí až na státní hranice. Právě desetiletí opomíjený projekt Vysokovské spojky je naprosto klíčový pro zkrácení cestování mezi Hradcem a Broumovem a je nejkratší možnou variantou pro rychlé spojení mezi Prahou a Varšavou. Osobně tuto klíčovou investici léta prosazuji i při jednání s ministry dopravy i dalšími zástupci státu a jeho organizací,“ uvedl hejtman Martin Červíček.

V rámci železničních investic Správa železnic kromě modernizací a zdvoukolejnění tratí počítá také s dálkovým ovládáním zabezpečovacího zařízení, zvýšení rychlosti, modernizací železničních stanic a zavedením systému ETCS L2.

Správa železnic začne připravovat zadání na zpracování záměrů projektů a dokumentací pro povolení všech tří uvedených staveb. Realizace se předpokládá postupně v letech 2029 až 2032.

Souběžně se připravuje rovněž zřízení železniční stanice Česká Metuje s plánovanou realizací v letech 2026 a 2027, které umožní zvýšení kapacity trati a tím zavedení dalších vlaků.

Po ukončení modernizace budou vytvořeny podmínky pro naplnění plánovaných provozních konceptů jak v oblasti dálkové, tak i regionální dopravy včetně posílení mezinárodních spojů do polské Wroclawi.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

kritika ČT

Dobrý den, už sice nejste poslankyní, ale pořád jste snad vlivnou členkou ANO. Zajímalo by mě, zda se ANO bude nějak zabývat tím, abysme nemuseli dál povinně platit poplatky ČT, když vlastně není za co, protože souhlasím s tím, že ani já nevěřím v nezávislost ČT.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Změna evropského kurzu na konkurenceschopnost je dobrou zprávou pro podnikatele

19:15 Hospodářská komora: Změna evropského kurzu na konkurenceschopnost je dobrou zprávou pro podnikatele

Evropská komise ve středu vydala sdělení s názvem Kompas konkurenceschopnosti pro EU, který má v tom…