Zhutňovač štěrku MUV 69.1+ŽS72 je postavený na základu klasického motorového vozíku MUV 69. Vyroben byl bílinským závodem podniku MTH Praha v roce 1974 a dosloužil u SDC Ústí nad Labem v roce 2008. Byl používán na zhutnění štěrkového lože při podbíjení a pokládce nových kolejových polí.
Jediný prototyp přívěsného motorového vozíku PVO vyrobil podnik MTH Plzeň v roce 1975. Byl určen k přepravě až 16 pracovníků a jejich nářadí a měl i nezávislé topení. Zůstalo však pouze u prototypu, který dosloužil u Správy tratí Most v letošním roce jako obytný a nářaďový přívěsný vůz pro zámečníky kolejových konstrukcí.
Sněhový pluh KSP 411S pochází z Polska. Byl sunut před lokomotivou a používal se při odklízení sněhu zejména na zimní provoz náročné trati Chomutov – Vejprty. Od konce roku 2007 však na této trati skončil celoroční provoz a pluh se používal pouze při rozšiřování profilu do úplného zastavení zimního provozu na uvedené trati. Následně byl odstaven z důvodu minimálního využití a špatného technického stavu.
Kolejová mechanizace není tak divácky atraktivní jako například parní lokomotivy. Pro dokumentaci historie našich železnic je ale důležité připomenout i tyto nenápadné pomocníky, bez kterých by bezpečný a spolehlivý provoz železnice nebyl možný.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva