Stavbaři budou také sanovat nestabilní násep a zpevňovat skalní masiv nad tratí. Stavební zásahy si vynutí přeložky a úpravy silových a sdělovacích kabelů. Rekonstrukce železničního svršku a spodku se dočká rovněž kolejové rozvětvení ve stanici Žďár nad Sázavou ve směru na Sázavu u Žďáru a navazující traťový oblouk v kilometru tratě 86,965 až 88,015. Dále budou v tomto úseku rekonstruovány dva železniční mosty, každý z nich dostane novou ocelovou konstrukci.
V úseku dlouhém 400 metrů je trať postavená na vysokém náspu, který vykazuje známky nestability. Výsledek podrobného geotechnického průzkumu a posouzení stability náspu ukázal, že násypové těleso je tvořeno převážně nesoudržnými nebo slabě soudržnými zeminami. Průzkum také zjistil výskyt zvětralé vysokopecní strusky a popela.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva