Správa železnic uzavřela smlouvu s vítězem architektonické soutěže na terminál Roudnice nad Labem VRT

25.08.2022 11:19 | Tisková zpráva

Vítězem architektonicko-urbanistické soutěže na podobu a řešení terminálu vysokorychlostní železnice u Roudnice nad Labem se stala kancelář Rusina Frei architekti. Autoři soutěžního návrhu jej nyní dopracují a připraví technické řešení terminálu v dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR).

Správa železnic uzavřela smlouvu s vítězem architektonické soutěže na terminál Roudnice nad Labem VRT
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Mezinárodní architektonickou soutěž vyhlásila Správa železnic loni v září. Porota složená ze zástupců investora, kraje a nezávislých expertů z oboru architektury a urbanismu, vybírala z celkem deseti návrhů. Ty byly konzultovány také s přizvanými odborníky z Národního památkového ústavu, provozovateli francouzských nádražních budov ze společnosti SNCF Gares & Connexions nebo architektkou města Roudnice nad Labem. Porota na závěr soutěže ocenila vysokou kvalitu všech návrhů, které měly podle zadání Správy železnic respektovat dominantu krajiny, nedalekou horu Říp. Podrobnosti o soutěži jsou k dispozici ZDE.

Transparentní budova terminálu zachová ráz krajiny Roudnicka a Podřipska v původní podobě. Citlivým způsobem je řešena také tzv. údržbová základna, ze které bude prováděn servis vysokorychlostní infrastruktury. Její střecha bude zazeleněna tak, aby při pohledu z hory splynula s okolní krajinou. Za zelené pásy a stromy architekti skryli také parkoviště a další prvky dopravního uzlu, jehož účelem je především zvýšení dostupnosti rychlé dopravy pro obyvatele regionu. Napojen proto bude napojen na dálnici D8, návaznou autobusovou dopravu a také regionální trať z Roudnice n/L do Straškova.

Terminál u roudnického letiště vznikne na úseku VRT Podřipsko mezi Prahou a Lovosicemi. Pro tento zhruba 60kilometrový úsek Správa železnic v současnosti hledá dodavatele dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR). Podle ředitele odboru přípravy vysokorychlostních tratí Martina Švehlíka budou práce na úseku a terminálu koordinovány: „Dokumentace na terminál bude následně zakomponována do návrhu tratě. To nám umožní připravovat úsek jako jeden funkční celek.“

Harmonogram prací předpokládá zahájení výstavby úseku VRT Podřipsko v roce 2027. První cestující by se po této trati měli svézt rychlostí 320 km/h o tři roky později. Cestujícím se jízda mezi Roudnicí nad Labem a pražským hlavním nádraží zkrátí na pouhých 19 minut. Rychlejší spojení nabídne terminál také cestujícím do dalších měst po celé České republice i v zahraničí. VRT Podřipsko je součástí důležité mezinárodní spojnice Prahy s Drážďany.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jana Maláčová byl položen dotaz

Předsedkyně

Proč myslíte, že zrovna vy můžete stranu dostat zpět do sněmovny, když jste byla u toho, když z ní vypadla? A věříte si v příštích volbách? Podle všeho jste zatím bez šance na návrat. Není to paradox, když máte takovou příležitost, protože jen minimum lidí je spokojených s tím, jak se jim daří?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zoo Ostrava pomůže s posílením divoké populace orla mořského ve Francii

13:28 Zoo Ostrava pomůže s posílením divoké populace orla mořského ve Francii

Zoo Ostrava se zapojila do dalšího repatriačního projektu, tentokrát na posílení divoké populace orl…