Správa železnic uzavřela smlouvu s vítězem architektonické soutěže na terminál Roudnice nad Labem VRT

25.08.2022 11:19 | Tisková zpráva

Vítězem architektonicko-urbanistické soutěže na podobu a řešení terminálu vysokorychlostní železnice u Roudnice nad Labem se stala kancelář Rusina Frei architekti. Autoři soutěžního návrhu jej nyní dopracují a připraví technické řešení terminálu v dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR).

Správa železnic uzavřela smlouvu s vítězem architektonické soutěže na terminál Roudnice nad Labem VRT
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Mezinárodní architektonickou soutěž vyhlásila Správa železnic loni v září. Porota složená ze zástupců investora, kraje a nezávislých expertů z oboru architektury a urbanismu, vybírala z celkem deseti návrhů. Ty byly konzultovány také s přizvanými odborníky z Národního památkového ústavu, provozovateli francouzských nádražních budov ze společnosti SNCF Gares & Connexions nebo architektkou města Roudnice nad Labem. Porota na závěr soutěže ocenila vysokou kvalitu všech návrhů, které měly podle zadání Správy železnic respektovat dominantu krajiny, nedalekou horu Říp. Podrobnosti o soutěži jsou k dispozici ZDE.

Transparentní budova terminálu zachová ráz krajiny Roudnicka a Podřipska v původní podobě. Citlivým způsobem je řešena také tzv. údržbová základna, ze které bude prováděn servis vysokorychlostní infrastruktury. Její střecha bude zazeleněna tak, aby při pohledu z hory splynula s okolní krajinou. Za zelené pásy a stromy architekti skryli také parkoviště a další prvky dopravního uzlu, jehož účelem je především zvýšení dostupnosti rychlé dopravy pro obyvatele regionu. Napojen proto bude napojen na dálnici D8, návaznou autobusovou dopravu a také regionální trať z Roudnice n/L do Straškova.

Terminál u roudnického letiště vznikne na úseku VRT Podřipsko mezi Prahou a Lovosicemi. Pro tento zhruba 60kilometrový úsek Správa železnic v současnosti hledá dodavatele dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR). Podle ředitele odboru přípravy vysokorychlostních tratí Martina Švehlíka budou práce na úseku a terminálu koordinovány: „Dokumentace na terminál bude následně zakomponována do návrhu tratě. To nám umožní připravovat úsek jako jeden funkční celek.“

Harmonogram prací předpokládá zahájení výstavby úseku VRT Podřipsko v roce 2027. První cestující by se po této trati měli svézt rychlostí 320 km/h o tři roky později. Cestujícím se jízda mezi Roudnicí nad Labem a pražským hlavním nádraží zkrátí na pouhých 19 minut. Rychlejší spojení nabídne terminál také cestujícím do dalších měst po celé České republice i v zahraničí. VRT Podřipsko je součástí důležité mezinárodní spojnice Prahy s Drážďany.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Benešík (KDU-ČSL): Slováci jsou na tom v zastoupení lidí v mezinárodní politice lépe než my

Můžete mi vysvětlit, jak je to možné? To jste jako politici tak neschopní protlačit na vysoká místa politiky, kteří by hájili zájmy Česka? Ono to dost vysvětluje, proč podle mě na mezinárodní scéně zájmy nás Čechů vlastně nikdo pořádně nehájí, a proč se stáváme stále více bezvýznamnou zemí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Pracovníky Dukovan čeká nejrozsáhlejší letošní preventivní cvičení

16:33 ČEZ: Pracovníky Dukovan čeká nejrozsáhlejší letošní preventivní cvičení

Na konci pracovního týdne čeká energetiky jedno z nejnáročnějších preventivních cvičení, které energ…