Pobyt jednotky TGV v Česku bude spojen s řadou propagačních akcí, které Správa železnic a francouzské státní dráhy SNCF připravily pro veřejnost a samosprávy. Aktivity se týkají především tuzemské přípravy VRT, která již postoupila do projekční fáze. Jak konstatuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, tento výjimečný projekt si popularizaci zaslouží:
„Jde o největší infrastrukturní záměr v historii samostatné České republiky s předpokládanými náklady zhruba 700 miliard korun. Příjezd soupravy TGV je symbolem a také prostředkem, jak veřejnosti přiblížit proces přípravy nových tratí a předat podrobnosti, které od nás lidé očekávají.“ Jak dodává, na každé zastávce rychlovlaku budou zájemcům k dispozici experti týmu přípravy VRT.
Smlouva zahrnuje náklady na pronájem soupravy, mzdy personálu a také kompenzační náklady SNCF, její hodnota činí 379 tisíc eur. Poskytnutí soupravy je zcela bez zisku. Generální ředitel Jiří Svoboda navíc podotýká, že finanční podporu akce deklarovala řada firem: „Velmi si vážíme spolupráce s našimi partnery, mezi které patří významné technologické, projektantské nebo stavební firmy z oblasti železnice. Díky jejich podpoře pokryjeme významnou část nákladů na zajištění akce.“
Přepravu jednotky v Německu a Česku zajistí společnost ČD Cargo. Předseda představenstva dopravce Tomáš Tóth říká, že firma je na tuto zvláštní zásilku připravena: „Řídíme se sloganem cokoliv – kamkoliv, proto pro nás není problém zajistit přepravu i jednotky TGV. Tato legendární souprava ovšem naším pravidelným nákladem není, a proto jsme rádi, že se této akce můžeme zúčastnit jako oficiální dopravce samotného vlaku.“
Francouzský partner zajistil nad rámec smlouvy přítomnost několika významných osobností, které se zúčastní doprovodných akcí Správy železnic a SNCF na brněnském výstavišti. Jednou z nich je prezident Shromáždění francouzských departementů (ADF) François Sauvadet. Účast na prezentaci TGV přislíbil také velvyslanec Francouzské republiky v ČR Alexis Dutertre.
České VRT získaly evropskou prioritu díky zařazení jejich hlavních koridorů do transevropské dopravní sítě TEN-T Core. Krok Evropské komise může usnadnit čerpání z programu CEF 2 (Nástroj pro propojení Evropy). Viceprezident Hospodářské komory ČR Michal Štefl upozorňuje, že realizace VRT bude mít pozitivní celospolečenský dopad: „Už teď je jasné, že nové tratě změní demografii naší republiky, protože mobilita obyvatel významně vzroste. Firmy i zaměstnanci budou mít zcela jiné možnosti. Zkvalitnění naší infrastruktury zároveň přitáhne nové investory.“
Prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví Jiří Nouza k tomu dodává, že rozšiřování vysokorychlostních sítí je zásadní příležitostí: „Výrazně zkrátíme vzdálenosti mezi regiony, což bude mít příznivý efekt pro celou ekonomiku. Výzva je to i pro sektor stavebnictví, který přípravu VRT intenzivně sleduje a podporuje.“
Podrobnější harmonogram cesty TGV po Česku zveřejníme v následujících dnech. Další informace sledujte na sociálních sítích Správy železnic pod označením #TGVCESKO. Aktuální stav příprav VRT naleznete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva