Správa železnic vypisuje tendr na zhotovitele modernizace trati mezi Ústím n. O. a Brandýsem n. O.

18.07.2020 8:40 | Zprávy

Traťový úsek Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí a samotná stanice Brandýs nad Orlicí tvoří jedno z nejužších hrdel na maximálně vytíženém prvním tranzitním železničním koridoru.

Správa železnic vypisuje tendr na zhotovitele modernizace trati mezi Ústím n. O. a Brandýsem n. O.
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Cílem modernizace tohoto úseku, na jejího zhotovitele nyní vypisuje Správa železnic tendr, je proto zvýšit kapacitu dopravní cesty, odstranit propady rychlosti a zvýšit bezpečnost, plynulost i spolehlivost provozu. Stavba bude financovaná z programu Blending Call, který je založen na kombinací příspěvku z Nástroje pro propojení Evropy (CEF), Evropské unie a úvěru od Evropské investiční banky.

V rámci nadcházející stavby dojde na téměř 10 kilometrů dlouhém úseku k rekonstrukci železničního svršku a spodku, a to včetně hloubkové sanace násypového tělesa trati v nestabilních úsecích. Modernizace se zaměří i na zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudé technologie a mostní konstrukce. Jedná se celkem o 14 mostů a čtyři propustky, které čeká renovace různého charakteru.

Stanice Brandýs nad Orlicí projde kompletní přestavbou. Nová nástupiště se přesunou blíže k ústeckému zhlaví, jejich délka bude 220 metrů a výška nad temenem kolejnice 550 mm. Přístup na obě nástupiště bude bezbariérový, pod kolejištěm se zřídí nový podchod. Tato stanice dostane také nové staniční zabezpečovací zařízení. To bude ovládané dálkově z Centrálního dispečerského pracoviště Praha.

Zastávka Bezpráví bude zrušena. V její blízkosti vznikne nová odbočka, která zvýší propustnost trati zejména v případě výluk či mimořádných událostí. Se zahájením prací se počítá tento rok v listopadu, s dokončením pak v prosinci 2022.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: České jaderné elektrárny splňují mezinárodní normy ochrany životního prostředí

13:33 ČEZ: České jaderné elektrárny splňují mezinárodní normy ochrany životního prostředí

Temelín i Dukovany splňují požadavky mezinárodní normy pro řízení ochrany životního prostředí. Takov…