„Tento významný stavební počin je dalším krokem Správy železnic k bezbariérovosti české železnice. Přístup na všechna nástupiště bude zajištěn podchody, které budou vybaveny eskalátory. O bezbariérový přístup se postarají výtahy v odjezdovém podchodu. Součástí projektu je také propojení přednádražního prostoru a jižní části města Pardubic, které zajistí nová bezbariérová lávka pro pěší,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
K rekonstruovaným nástupištím přibude nové ostrovní, k němuž budou prodlouženy oba stávající podchody. Druhé až páté nástupiště spojí s odjezdovým podchodem eskalátory. Dále bude rekonstruován železniční svršek a spodek, zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudá technologie a mostní konstrukce. Propojení částí města oddělených železničním koridorem zajistí nová lávka pro pěší, která naváže na připravované investiční akce města Pardubice. Modernizací projde také informační a orientační systém.
Se zahájením prací se počítá letos v srpnu, s dokončením v říjnu 2024. Předpokládané investiční náklady přesáhnou 4,4 miliardy korun. V první fázi bude stavba financovaná z národních zdrojů, očekává se však spolufinancování z prostředků EU.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva