Přijatá opatření mají za cíl minimalizovat komplikace na trakčním vedení při provozu elektrických vlaků. Úpravy jsou však spojeny s razantními změnami organizace výstavby, které jsou technologicky i finančně náročnější.
Na minimum byla zkrácena doba instalace tzv. hákovnic, které slouží především jako bezpečnostní prvek k ochraně zaměstnanců pracujících na trakčním vedení. Od jejich užití však není možné zcela upustit, protože některé stavební postupy tento způsob ochrany vyžadují. Změnou technologie došlo také k úpravám dopravních opatření. Jejich dodržování ze strany dopravců zajistí plynulejší provoz při průjezdu místem výluky. Případné nerespektování návěstí pro elektrický provoz by naopak způsobilo narušení harmonogramu modernizačních prací a vznik dalších omezení v dopravě.
Původně se předpokládalo osazení hákovnic od letošního listopadu do konce dubna příštího roku. Podle aktuálních stavebních postupů se jejich využití předpokládá pouze během několika dní.
Níže uvádíme přehled prací na trakčním vedení v úseku Ústí nad Orlicí – odbočka Bezpráví – Brandýs nad Orlicí:
Odbočka Bezpráví
Práce na trakčním vedení budou prováděny od 3. do 18. prosince, hákovnice bude osazena jen v termínu od 4. do 8. prosince z důvodu bezpečnosti zaměstnanců. Třicetidenní práce v jarních měsících zahrnují osazení hákovnice pouze během tří dnů.
Železniční stanice Brandýs nad Orlicí
Od 27. listopadu do 18. prosince bude nutná jízda vlaků se staženým sběračem ve směru Choceň, bez instalace hákovnice. Dokončovací práce v únoru 2023 budou rovněž realizovány bez využití tohoto bezpečnostního opatření.
Celková rekonstrukce úseku by měla skončit v červnu příštího roku, následně se do své původní trasy vrátí dálkové expresy spojující Prahu s Brnem. Práce by již však neměly mít zásadní dopad na plynulost dopravy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva